نتایج پست ها برای عبارت :

سكيس امهات نيك صدقت

سوال

آیه نذیر» چگونه دلالت بر وجود امام زمان علیه السلام دارد؟

پاسخ

خداوند متعال می فرماید: {وَإِنْ مِنْ أُمَّهٍ إِلّا خَلا فِیها نَذِیرٌ}؛ (فاطر، آیه 24.) و هر امّتی در گذشته انذار کننده ای داشته است.» از آیه فوق به خوبی استفاده می شود که در هر زمانی باید در میان مردم حجت خدا و هادی علی الاطلاق موجود باشد. امام باقرعلیه السلام فرمود: ای گروه شیعه! خداوند تبارک و تعالی می فرماید: {وَإِنْ مِنْ أُمَّهٍ إِلّا خَلا فِیها نَذِیرٌ}. عرض شد: ای اباج
٢٣٣»وَ الْوالِداتُ‌ یُرْضِعْنَ‌ أَوْلادَهُنَّ‌ حَوْلَیْنِ‌ کامِلَیْنِ‌ لِمَنْ‌ أَرادَ أَنْ‌ یُتِمَّ‌ الرَّضاعَةَ‌ وَ عَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ‌ رِزْقُهُنَّ‌ وَ کِسْوَتُهُنَّ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ لا تُکَلَّفُ‌ نَفْسٌ‌ إِلاّ وُسْعَها لا تُضَارَّ والِدَةٌ‌ بِوَلَدِها وَ لا مَوْلُودٌ لَهُ‌ بِوَلَدِهِ‌ وَ عَلَى الْوارِثِ‌ مِثْلُ‌ ذلِکَ‌ فَإِنْ‌ أَرادا فِصالاً عَنْ‌ تَراضٍ‌ مِنْهُما وَ تَشاوُرٍ فَلا جُناحَ‌ عَلَیْهِما و
شواهد موجود در کتب تاریخى گویاى این حقیقت است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از آغاز رسالت ‏با رویکرد عمده ن به آیین توحیدى روبرو شد. اولین پذیرنده اسلام (خدیجه)، اولین شهیده (سمیه)[1] و بانوانى که از سابقین و مهاجران [2]شمرده مى‌‏شدند[3] نمونه روشنى از مشارکت ن در عرصه‌هاى اجتماعى را به نمایش مى‌گذارند. حضور ن در حجة‌الوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شرکت در صحنه‏‌هاى اجتماعى است. اخبار فراوانى که به وسیله راویان زن ا
هیهات که سیل منزلم را ببرد | تشویش بلا دلائلم را ببرد
من پیرو دین خاتمم، ممکن نیست | هر نصفه و نیمه ای دلم را ببرد
• علی محمد مؤدب
 
قبلا بارها گفته ام که محبت» نتیجه شناخت» است؛ نتیجه انس است؛ نتیجه عادت و همراهی و تذکار است. انسان اگر به چیزی عادت کند و با آن چیز طی مدت نسبتا زیادی مأنوس باشد، یا در مدت زمان کمی نسبت با آن ارتباط عمیقی برقرار کرده باشد، حتما نسبت به آن محبت و انس پیدا میکند. ولو آن شیء یک چیز حقیر و بی ارزش باشد. حتما تا حالا
در باب معرفت
معرفت شناسی و سوال از اینکه معرفت چیست و راه حصول یا  حضور در آن چگونه است از دقیق ترین نکات تفکر، تعقل ، مشاهده و یا حضور است ، متن زیر خلاصه ای است درباره معرفت و به قلم دکتر محسن جهانگیری از کتاب محیى الدین ابن عربى چهره برجسته عرفان اسلامى‏ که ایشان در باب معرفت و آنچه در این باره با ابن عربی و بر ابن عربی گذشته توضیحاتی مبذول داشته اند.
 
در باب معرفت 1
گفتار اول علم و معرفت‏ 2
علم، تصور معلوم نیست. 2
علم درک ذات مطلوب است آن‏چ
دیدگاه‌های ی ابوالفضل بیهقی

نویسنده: رویا محمدی پرفکر (1)

مقدمه
با آنکه در سده‌های نخستین اسلامی، کار تاریخ‌نویسی بیشتر معطوف وقایع‌نگاری بود، اما رفته‌رفته در ایران پس از اسلام تاریخ‌نویسی با بعضی از شاخه‌های معرفتی دیگر پیوستگی و همانندی‌هایی یافت، چرا که از قرن چهارم به بعد شمار زیادی از ادیبان، فلاسفه و فقها، که خود در کوران حوادث زمانه حضور داشتند و از نزدیک، تحولات و رخدادهای محیط زندگی خود را مشاهده می‌کردند، ناگزیر ضمن
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب