نتایج پست ها برای عبارت :

شرف الناس اویان

در گیر حاشیه ها نشو
این حاشیه ها همون دام ها و وسوسه های نَفسه
از نوع وَسواسِ خَناسه 
می بره تو رو به وادی ناایمن
احساس ناامنی که کردی
متوقف میشی
ایمانت سست میشه
باز این وسوسه بیشتر و بیشتر میان سراغت
تا جایی که سپر دفاعیت رو کلاً از بین می بره
و توی بی دفاع زیر این حملات بی امان له میشی
متوقف می شی
 
 
پناه می برم به رب الناس
اله الناس 
مَلک الناس
 
خدایا توی این برهه هایی که متوقف میکنه آدم رو و از مسیر دور میشه آدم تو کنارم باش
پی دی اف کتاب یاتی علی الناس امان: من سال الناس عاش و من سکت مات» تالیف آیت الله محمود دهسرخی اصفهانی رضوان الله علیه به زبان فارسی
وضعیت آیندگان در سخنان اهل بیت علیهم السلام
لینک دانلود جلد اول
لینک دانلود جلد دوم
متاسفانه در جامعه ی ما که خیلی ها که ادعای مسلمونی شون میشه من بارها و بارها متوجه ی ضایع شدن حق الناس توسط اون ها  شدم، بعضی ها انگار  بهشت و جهنم رو قبول ندارند و فقط ادعای این رو دارند.
خیلی از اون ها که ادعاشون میشه حتی نماز هم میخونند، ولی به حق الناس توجهی نمیکنند، حق الناس از حق الله هم خطرناک تره، چون خداوند بخشنده ی مطلقه و ستار العیوبه خیلی از گناهامون رو شاید چشم پوشی کنه، ولی حق الناس رو میخواهند چیکار کنند؟
چطور میخواهند فردای قیا
هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که حق‌الناسی بر ذمه ندارد، معلمی که در کلاس درس حاضر می‌شود، نانوایی که در نانوایی مشغول فعالیت است، اهل منبر و موعظه مردم و به‌طورکلی همه صنوف نمی‌توانند مدعی باشند که حق‌الناسی بر گردن ندارند؛ در جوامع کنونی که همه دم از حقوق بشر می‌زنند چگونه به این اصل اساسی […]
نوشته توجه به حق الناس حتی در روز عاشورا اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
یا ابا حمزة! لا یقوم القائم الا علی خوف و زال و فتنة و بلاء یصیب الناس، و طاعون قبل ذلک و سیف قاطع بین العرب، و اختلاف شدید بین الناس و تشتیت و تشتت فی دینهم و تغیر من حالهم، حتی یتمن المتمنی الموت صباحا و مساءا من عظم ما یری من کأب الناس و اکل بعضهم بعضا و خروجه اذا خرج، عند الیأس و القنوط. فیاطوبی لمن ادرکه و کان من انصاره و الویل کل الویل لمن خالفه امره و کان من اعدائه».
ای ابا حمزه! قائم ما (عجل الله فرجه) قیام
متأسفانه امروزه برخی ن به بدترین و محرک‌ترین شکل ممکن خود را در کوچه، خیابان، محل کار و تحصیل و فضای مجازی عرضه می‌دارند و در جامعه فساد ایجاد می‌کنند و معتقدند که بی‌حجابی آن‌ها به دیگران مربوط نیست، درحالی‌که خانم بی‌حجاب با عدم رعایت حجاب نه‌تنها به وظیفه شرعی و دستور الهی عمل نمی‌کند، […]
نوشته گناه بی‌حجابی حق‌الله است یا حق‌الناس؟! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
حسد. تهمت. تهمت!
حسد. زخم زبون. زخم زبون!
حسد. حق رو ناحق کردن. حق رو ناحق کردن!
حسد. حق الناس. حق الناس!
حسد.
فخرفروشی!!
حسد. و . چیزهایی است که از کلاس درس اخلاق یاد گرفته بود.
حالا هم حتما" آنجا کلاس های درس شهادت است! هه. نشستم نگاه میکنم جنگی رو که میدونم برنده اش کیه نگاه میکنم و منتظرم منتظر حق ناحق شده مان منتظر کوتاه شدن دستتون از سرنوشت ما
منتظر خدا♡

 
بسم الله الرحمن الرحیم
درس‌هایی از مرحوم شیخ محمدحسین زاهد (۱)
رعایت حق الناس
اجیر شاگردان!
داداشی! آن آقا اشتباه کرده است. چون با دو پا راه می‌روم، ولی حمار با چهارپا و مهم‌تر اینکه من اجیر این شاگردان هستم. حق ندارم مابین درس بلند شوم و بخاطر احترام گذاشتن به کسی، درس را تعطیل کنم، چرا که حق شاگردان ضایع می شود.
ادامه مطلب
 
#حدیث_مهدوی 
امام جواد(ع)
انها ست حیرة، لوعین لهذا الامر وقت لقست القلوب  و لرجع عامة الناس عن الاسلام. و لکن قالوا: ما اسرعه! و ما اقربه! تألفا لقلوب الناس، و تقریبا للفرج».
به راستی سرگردانی خواهد بود. اگر برای این امر وقتی تعیین می شد دل‌ها را قساوت می گرفت و همگی از اسلام برمی گشتند، ولی چون تعیین نشده، می گویند: چه زود است؟ وه چه نزدیک است؟ و بدینگونه دل‌ها اُنس می گیرد و آرامش می یابد و فرج نزدیک می شود».
یوم الخلاص/ ص215
 
#حدیث_مهدوی 
امام جواد(ع)
انها ست حیرة، لوعین لهذا الامر وقت لقست القلوب  و لرجع عامة الناس عن الاسلام. و لکن قالوا: ما اسرعه! و ما اقربه! تألفا لقلوب الناس، و تقریبا للفرج».
به راستی سرگردانی خواهد بود. اگر برای این امر وقتی تعیین می شد دل‌ها را قساوت می گرفت و همگی از اسلام برمی گشتند، ولی چون تعیین نشده، می گویند: چه زود است؟ وه چه نزدیک است؟ و بدینگونه دل‌ها اُنس می گیرد و آرامش می یابد و فرج نزدیک می شود».
یوم الخلاص/ ص215
--------------------
زبانحال امام حسن(ع) خطاب به حضرت زینب(ع)
.
✍️زبدهالاشعار✍️
.
: @nohe_torki
.
مرحوم قمری
.
ای آنام زهرا نشانی مه لقا زینب اويان
مجتبانون جسم و جانی باوفا زینب اويان
.
گئتدی الدن قارداشون ای یدّی قارداش باجیسی
دردیوه بوندان صورا اولماز دوا زینب اويان
.
اويانمادی یوخودان زینب جگر خسته
سوروندی باجیسی کلثوم باوفا اوسته
.
او گلستان ریاض امامته لاله
دیردی بلبل شوریده تک ایدوب ناله
.
یاتما چوخ نازیله ای کلثوم غم پرور اويان
باشوه توکدی بو دوران
منی تک قویما علمداریم اويان *شرف الناسیم اويان گوزل عباسیم اويان *یولیوی خئیمده گوزلر بالالار *سنه قوربان اولا قیزلاریم اويان *شرف الناسیم اويان گوزل عباسیم اويان *قره معجرلریمون وای گونونه *سوت امن اصغریمون وای گونونه *مادرم داده به من درس وفاداری را *سرویمین صدمه دئیب قوللارینا *توکیلیپ قان شرف یوللارینا *شرف الناسیم اويان گوزل عباسیم اويان *ددی ای قوم ظلم عالمه سردار منم *نایب مقتدر حیدر کرار منم *هل عطا اوغلی منم فاطیمنین نوکری‌ ام *هم
ان زمان صف گاز برای گاز زدن مشکل و وقت گیر بود چرا که پمپ گاز تازه راه اندازی شده بود . و مردم از بنزین استفاده می کردند  بنزین لیتری صد تومان بود  که یهویی افزایش یافت و لیتری هزار تومان شد . اکثرا با این موضوع اشنایی دارند . صف گاز انقدر شلوغ می شد که گاهی به شمارش انها می پرداختیم و بیش از سی و چهل ماشین تا نوبتمان فاصله بود . بر این اساس گاهی جازدن هم باعث دعواهایی می شد برای چندمین بار هر وقت که می خواستم ماشینم را گاز بزنم بدون نوبت به اپراتو
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
چهارشنبه  ٢٧  آذرماه ١٣٩٨
#استفتاء از حضرت آیت‌الله  بهجت قدس‌سرهسؤال: چگونه می‌توان حق‌الناس را ادا کرد؟حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: تا ممکن است، باید صاحبان حق را پیدا کند که حق آنها را به خودشان یا ورثه آنها برساند و در غیر این صورت از طرف آنها رد مظالم دهد، با اجازه از حاکم شرع، علی‌الاحوط.
مناسبت‌ها:  درگذشت عالم مفسر حاج شیخ محمد نهاوندی؛ ١٣٧١ق. شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح؛ ١٣٥٨ش؛ روز وحدت حوزه و دانشگاه روز جهان عاری از خشونت
پیامبر(صلی الله علیه وآله):بخشنده ترین شماپس ازمن کسی است که دانشی بیاموزدآنگاه دانش خودرا پراکنده کند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خواندن قرآن از روی قرآن بهتراست ازخواندن قرآن ازحفظ.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرکس پیوسته به قرآن بنگردتازنده است ازبهره بینایی برخوردار میشود.
امام باقر(علیه السلام):اولین قطره خون شهیدکفاره گناهان اوست مگر دین(حق الناس) که کفاره آن ادای آن است.
امام صادق(علیه السلام):اناربخوریدبا پیه اش که معده رادباغی
جای تأسف است که هر قدر شما مردم به روش و منش عملی ما دعوت کنندگان زبانی و قلمی نزدیکتر بشوید این نگرانی وجود دارد که گرایشتان به آنچه ما شما را بدان دعوت می کنیم نه تنها بیشتر نشود، بلکه حتی گاهی کمتر و ضعیفتر شود. 

بنابراین، اجازه دهید من از این و وا دعاه الناس بغیر السنتکم یک نتیجه گیری جدید بکنم. آن نتیجه این است که اصلاً سعی بفرمایید قدری بازار دعوتهای زبانی و قلمی کم رونق بشود. سعی بفرمایید اصلاً شبکه تبلیغ و دعوت در امت ما به شبکه تب
یکی از مهترین پیام‌های فراموش شده‌ی عاشورا؛ خیلی جالبه شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود. او به جهانیان فهماند که حتی کشته شدن در کربلا هم از بین برنده‌ی حق الناس نیست! در عجبم از کسانی که هزاران گناه می‌کنند و معتقدند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت آنهاست. دکتر مصطفی چمران
سلام امروز جمعه 19 مهرماه 98
 
هیچ کس دیگه اینجا رو نمیبینه !
 
شاید بعد از مرگ کسی سری به اینجا بزنه 
 
امروز از خدا عجل وفاتی م رو خواستم .
 
خدا کنم که پاک و بدون حق الناس بریم .
 
دنیا ارزش هیچی نداره 
 
هر کی هستی میخونی حلال کنید .
 
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا
#حدیث_مهدوی
 
امام حسین(ع)
حارث بن مغیره می گوید: به خدمت امام حسین علیه‌السلام شرفیاب شدم و عرض کردم: حضرت مهدی را با چه نشانه هایی بشناسم؟ فرمود:بمعرفة الحلال و الحرام و بحاجة الناس الیه، و لا یحتاج الی احد».با شناخت احکام و معارف و نیاز همگان به او، و بی نیازی او از همه».
منتخب الاثر/ ص309
               
پیامبراسلام و معلم اخلاق بشریّت؛ حضرت محمّدصلّی الله علیه وآله دروجوب پای بندی به عهد و پیمان؛ که عهد با خدا و انسان را شامل می شود؛ فرمودند: "وعده هم نوعی دیِن هست؛ وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند؛ وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند."        کنزالعمال ح ۶۸۶۵                                                                               فرمایش پیامبراسلام؛ برگرفته از آیه یک سوره مائده " یا ایها الذین امنوا اوفوا بالعقود" بوده که عذ
#حدیث_مهدوی 
امیر المومنین(ع)
اذا نادی مناد من السماء ان الحق فی آل محمد فعند ذلک  یظهر المهدی علی افواه الناس، یشربون ذکره، فلا ی لهم ذکره غیره.
هنگامی که منادی غیبی از آسمان بانگ برآورد که حق با آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است، نام مهدی (علیه‌السلام) بر سر زبان‌ها می افتد و جهان مالامال از نام او می شود، دیگر یادی از غیر او به میان نمی آید.
بشارت الاسلام/ ص76
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : اولین هفته آذر ماه ۹۸ را از روز جمعه ۱ آذر، در حالی آغاز می‌کنیم که در نهایت شگفتی، اینترنت در بسیاری از نقاط کشور وصل نشده و همچنان دولت و ملت، در شوک پاتک شبانه دولت تدبیر و امید در ۳۰۰۰  تومانی کردن قیمت بنزین به سر می برد.
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
بعد از شهادت سیدالشهداء ـ علیه‌السلام ـ در شام حضرت سجّاد ـ علیه‌السلام ـ در روز جمعه ای که یکی از سردمداران یزید خطبه‌ی شوم خود را می‌خواند، امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ در آنجا بپا خواست و او را با تندی خطاب کرد و بعد مطالبی ایراد نمود؛ از آن جمله فرمود:أیها الناس! أعطینا ستّاً وفضّلنا بسبع، أعطینا العلم والحلم والسماحة والفصاحة والشجاعة والمحبّة فی قلوب المؤمنین وفضّلنا بأنّ منّا النبی المختار ومنّا ال
عن الحسن بن علی الوشاء قال: سمعت أبا الحسن علیه السلام یقول:
السخی قریب من اللّه قریب من الجنة قریب من الناس بعید من النار والبخیل بعید من الجنة بعید من الناس قریب من النار.
قال: وسمعته یقول:
السخاء شجرة فی الجنة أغصانها فی الدنیا من تعلق بغصن من أغصانها دخل الجنة.
 
راوی گوید: از امام رضا علیه السلام شنیدم که فرمود:
بخشنده به خدا و بهشت و مردم نزدیک است و بخیل از بهشت و مردم دور است و به آتش نزدیک.و گفت شنیدم که می فرمود:
بخشندگی درختی است در بهش
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِىٌّ عَزِیزٌ(سوره حدید - آیه‌ ۲۵)
ترجمه
همانا ما پیامبرانمان را با معجزات و دلایل آشکار فرستادیم و همراه آنان کتاب (آسمانى) و وسیله سنجش فرو فرستادیم تا مردم به دادگر
بسم الله
امروز و دیروز و پریروز
فردا و پس فردا و احتمالا روزهای بعدش
اوضاع زندگی فعلا که یکسان است
کمی خنده و شادی
و بیشترش غم و خشم و ناسازگاری
نمیدانم این شرایط ریشه در کدام انتخاب من داشتهیعنی درست نمیدانم.
میسوزم و میسازم.
کاش بسوزم و بسازمبسازمبسازم
و چقدر فاصله هست بین این ساختن و آن ساختن
و چقدر نیرو و امید و انگیزه میخواهد آن ساختن
و من چقدر فقیرم.
 
+یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله 
مسند الفضل بن شاذان (95)المدینة حتّى ینتهی إلى الأجفر(1) و یصیبهم مجاعة شدیدة، قال : فیضجّون و قد نبتت لهمثمرة یأکلون منها و یتزوّدون منها ، و هو قوله تعالى شأنه: وَ آیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُأحْیَیْناها وَ أخْرَجْنا مِنْها حَبّا فَمِنْهُ یَأکُلُونَ»(2) ثمّ یسیر حتّى ینتهی إلى القادسیّة و قد اجتمعالنّاس بالکوفة و بایعوا السّفیانی(3) .و بإسناده رفعه إلى أبی عبد اللّه‏ علیه السلام قال : یقدم القائم علیه السلام حتّى یأتی النّجف فیخرجإلی
از حساب اینترنت مخابراتم 120 گیگ اینترنت مانده است و دو روز هم زمان. چیزی که از دفعات قبل یادم مانده این هست که اگر استفاده نکنم حتما گیگ ها می سوزد.
به خاطر کارم و وبگردی مجبورم ماهیانه حجم زیادی بخرم. اما در ده روز گذشته با قطع شدن اینترنت بین الملل عملا نتوانستم استفاده کنم.
الان هم تنها کاری که می توانستم باهاش بکنم دانلود بیخودی بود.
فکر کردم تعدادی فیلم دانلود کنم. اما ازکجا؟
آخرش دست به دامن آپارات شدم
این هم از ماجراهای ما و ج.ا و حق الناس
ولایت امیر المومنین علیه السلام واجبی که ترک شد
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن بلال المهلبی قال: حدثنا عبد الله بن راشد الاصفهانی قال: حدثنا إبراهیم بن محمد الثقفی قال: أخبرنا إسماعیل بن صبیح قال: حدثنا سالم بن أبی سالم المصری، عن أبی هارون العبدی قال: كنت أرى رأی الخوارج لا رأی لی غیره حتى جلست إلى أبی سعید الخدری رحمه الله فسمعته یقول: أمر الناس بخمس، فعملوا بأربع وتركوا واحدة، فقال له رجل: یا أبا سعیدم
یا ذا الفضل و الامتنان
ای صاحب فضل و کرم و نعمت بندگان
 
 
یه حاج آقایی بود، میگفتن که در مورد امور نجاست و طهارت، به وسواس نیافتید و راحت بگیرید. چون خدا براتون راحت گرفته
در مورد اعمالتون( نماز ها و روزه ها) متوسط الحال عمل کنین. نه خیلی آسون و نه خیلی سخت
اما در مورد مردم و حق الناس، اموالشون و جان هاشون، خیلی سخت عمل کنین. که خدا حق الناس رو نمیبخشه و بعدا باید از خودشون حلالیت بطلبین!
 
 
یه نمایشگاهی وسایلمون رو گذاشته بودیم برای فروش.
اصلا
مع مرور الوقت ، یستعید بعض الناس الوزن على الرغم من إجراء جراحة علاج البدانة. یتناول البعض بکثرة أطعمة عالیة السعرات الحراریة أو عالیة الدهون بدلاً من الأطعمة الصحیة . وبعض الناس یعتمدون على وجبات خفیفة” مثل الآیس کریم ومیلک شیک.
وبمرور الوقت قد یغیر الجسم نفسه ، مما یؤدی إلى زیادة الوزن. قد تبدأ القناة الهضمیة فی امتصاص المزید من السعرات الحراریة. حتى حجم معدتک الجراحیة یمکن أن یتوسع تدریجیاً.
وللحفاظ على الوزن ، تحتاج إلى تطبیق بعض ال
بسم‌الله الرحمن الرحیم 
یافارس الحجاز 
بخاطر غفلت و سهل انگاری عده ای دانش آموزانی در آتش سوختند
و بخاطر غفلت و سهل انگاری عده ای دانش آموزانی رقصیدند
مولایم ، براستی در دولت عدل و داد شما کدام گناه بزرگتر و نابخشودنی است؟
شما بعد از تشریف فرمایی به وعده مولایمان امیرالمومنین علی علیه الاف السلام ،حقوق را استیفا می‌نمایید حتی اگر مهریه ن شده باشد.اولین پرونده رسیدگی بازرسان شما کدام خواهد بود 
سوختگی یا رقص؟حق الناس یا حق الله؟
الل
کُلِّ عالم ها وِه نومِت مُفتَخَروِه هَمَه اَهلِ زِمینی  تاجِ سَرپورِ حیدر ساقیِ دَشتِ خَطرتِشنَه لُویاچَشِشُو سیت هاوِه دَرشِیرِ شِیرو  وِه فُرات  کِردَه گُذَرتا کویرِ تِشنَه یانِه بَکَه تَر  دین و دانش زِه بوئَه دارَه زِه بَربَهرِ دینش  وا بِرار کِردَه سفر
 
یااَبُوالفَضل اَشجَعُ النّاس و قَدَریا مُـواسی کَشُبَیرٍ وَ شَبَر
تا که دوشتی جو وِه تن تُه ای براراهل  خیمَه  داشتِن  آروم  و  قِراروِت  گُتِم  رو سی بَچونم  اِوْ  بیارتا کِه
با توجه به آلودگی فضای دلها در برخی مناطق، زندگی دین مدارانه به سختی ممکن می باشد و سفارش شده است انواع آلاینده ها اعم از هوای نفس، آرزوهای طولانی و حب دنیا کنترل و در مواردی تعطیل شود و از نزدیکی به مراکز آلوده به گناه به شدت پزهیز شود.
در صورت ادامه آلودگی فضای دل، کلیه مراکز آموزش معارف و معنویات تعطیل خواهد شد.
 برای رفع آلودگی دستور داده شده است به توبه فوری به ویژه نماز توبه، به جا آوردن حق الناس و حق الله ، قرائت قران، استغفار و سر زدن ب
✉️ مروری بر شرح نامه 25 و 26
سید محمد حسینی یزدی
✅ توصیه های امیرالمونین به مامور جمع آوری زکات
✅ رعایت حقوق جزئی و دقیق مردم و حیوانات و .
✅ اهمیت حق الله و حق الناس و حتی حقوق حیوانات
✅ و .
عضویت در کانال نثر طوبی
@nasretooba
[صدا ۵۰:۴۹]
مروری بر نامه 25 و 26 نهج البلاغه
سید محمد حسینی یزدی
Add a commentمشاهده مطلب در کانال
بودجه بخش فوتبال راخرج بخش امنیت دفاعی کنیم.به این نتیجه رسیدن تفکریک کشورجنگ زده درنوع اول هست.بودجه بخش فوتبال وسرگرمی راخرج گازرسانی به مناطق مختلف میکنیم.این هم نوع دیگرخرج کردن پول صادرات گازدرشرایط تحریم درکشورجنگ زده هست.
بودجه کالای اساسی هم دردل بودجه فوتبال برای ملت جنگ زده هست.چون بدون فوتبال کشورجنگ زده ونیروهای مسلح آن وامنیت آن به خطرنمیافتد.
درواقع اگرفرض شودفوتبال چیزمضخرفی هست یک کشوردرگیرمشکلات تحریمی وامنیتی وزیرسا
حضرت علامه حسن زاده آملی
 

{قُل أعوذُ بربِّ النّاس* ملک النّاس * إله النّاس * مِن شرِّ الوسواس الخنّاس}
خنّاس، شیطان است. یک کسی باشد تمثلّات را نشان بدهد. حدیث رسول الله را نگاه بفرمایید در بیان خنّاس.
انسان غافل، قلبش در دهان شیطان است؛ خنّاس است؛ آن را به دهان می کشد. همین که ذکر الهی، یاد الهی پیش آمده، رها می کند. تا غافل شد انسان، این خنّاس دهان می کشد. تا یاد الهی را آورده، رها می کند.نگذارید خنّاس به سراغ شما بیاید. نگذارید نسناس به سراغ
‏فارغ از امربه‌معروف‌های همیشگی اینجانب نسبت به رفتار مسؤلان و مسائل اقتصادی-ی، قرعه‌ی امروز بعد از مدت‌ها به نام حجاب افتاد.خانم‌های مجرم با آقا شما کارت دارید؟» واکنش نشان دادند و مردان مدافع جرم، با چشمات رو ببند» و برید جلوی اختلاس‌ها رو بگیرید» به من تاختند.
‏در این رابطه گفتنی‌هایی است:۱. درخواست رعایت قانون و شرع -اعم از حق‌الله و حق‌الناس- از منظر شرعی واجب» و از منظر قانونی جایز» است. آنچه کارت» می‌خواهد اعمال قا
حضرت علامه حسن زاده آملی
 

{قُل أعوذُ بربِّ النّاس* ملک النّاس * إله النّاس * مِن شرِّ الوسواس الخنّاس}
خنّاس، شیطان است. یک کسی باشد تمثلّات را نشان بدهد. حدیث رسول الله را نگاه بفرمایید در بیان خنّاس.
انسان غافل، قلبش در دهان شیطان است؛ خنّاس است؛ آن را به دهان می کشد. همین که ذکر الهی، یاد الهی پیش آمده، رها می کند. تا غافل شد انسان، این خنّاس، دهان می کشد. تا یاد الهی را آورده، رها می کند.نگذارید خنّاس به سراغ شما بیاید. نگذارید نسناس به سراغ
امیر المومنین علیه السلام ادامه‌دهنده خط رسالت
سید بن طاووس و ابن شاذان قمی رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
فیما نذكره من المائة حدیث وهو الثانی والثلاثون، فی تسمیة رسول الله صلى الله علیه وآله علیا علیه السلام أمیر المؤمنین وسید المسلمین وخیر الوصیین وأولى الناس بالنبیین وقائد الغر المحجلین. نذكره بلفظه: حدثنی محمد بن حماد بن بشیر عن محمد بن الحسین بن بن محمد بن جمهور قال: حدثنی أبی عن الحسین بن عبد الكریم عن إبراهیم بن میمون وعثمان ب
علیّ بن محمّد، عن محمّد بن إسماعیل العلویّ قال: حبس أبو محمّد عند علیّ بن نارمش و هو أنصب النّاس و أشدّهم علی آل أبی طالب و قیل له: افعل به و افعل، فما أقام عنده إلاّ یوما حتّی وضع خدّیه له و کان لا یرفع بصره إلیه إجلالا و إعظاما، فخرج من عنده و هو أحسن النّاس بصیرة و أحسنهم فیه قولا.
الکافی، کتاب الحجة، أبواب التاریخ، باب مولد أبی محمد الحسن بن علیّ علیهما السلام، ح 8
 
محمّد بن اسماعیل علوی گفت: حضرت عسکری [علیه السّلام]نزد علی بن نارمش که ناص
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
احمد شوقی در کتاب
الحریة الیة فی الاسلام
مینویسد:
روزی عمر در خطبه خود اعلام کرد هرکسی مهریه همسرش را بیش از پانصد درهم قرار دهد اضافه آنرا میگیرم و به بیت المال باز میگردانم زنی اظهار داشت که سخن تو مخالف قرآن کریم است که میگوید اگر مهریه نتان را قنطاری قرار دهید چیزی از آنرا نمی توانید باز ستانید. عمر گفت:
کل الناس افقه من عمر حتی المخدرات
آنگاه از تصمیم خود منصرف شد
اللهم عج
بسم الله الرحمن الرحیم 
سعی ندارم که بحث را خیلی سنگین کنم. اصلا نتیجه‌ی بحث اینقدر لطیف هست که سنگین کردن بحث با کلمات و جملات سخت درست نیست. 
بحث اصالت تکنولوژی از آن بحث‌هایی است که به صورت خودکار در ناخودآگاه همه‌ی متفکران جریان دارد. فرقی هم ندارد که دین‌دار باشند یا بی‌‌دین. 
این‌جا قصد ندارم خود را در دریا‌یی از استدلال غرق کنم که آی ایها الناس تکنولوژی اصالت دارد یا نه. یا این که شما بعد از خواندن این متن مقداری به اطلاعات‌تان اف
این ماه عجیب دلم میگیره همیشه،شهر بین پارچه های مشکی حس و حال عزا میگیرهانگار یه نفر همین امروز ترکمون کردههمه رفت و آمد ها و فعالیت‌های روزانه رنگ غم میگیرن.انگار یه پودر سیاه ریخته میشه رو سر شهر که فعالیتش رو مثل موج روی دریا شناور و کند میکنه.یاد اون محرمی میفتم که تو برف میرفتیم دسته ها رو میدیدم.انگار خیلی ازون روزا گذشته،مامانم میگه مدرسه نمیرفتی اون موقع هنوز.

امیدوارم این ماه بهانه ای باشه
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اگر خدای سبحان فرمود: لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط ، بعد فرمود به اینکه و انزلنا الحدید فیه بأس شدید این مال همهٴ أنبیاست. در بحثهای قبل ملاحظه فرمودید، گاهی خدای سبحان تاریخ یکی از أنبیا را نقل می کند، گاهی خطوط کلی أنبیا را نقل می کند.
 این بالبینات همان معجزات است، همان کتاب است حالا یا خودشان کتاب دارند یا حافظ کتاب نبی قبل‌اند: لقد أرسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا م
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه این سوره را بخواند شهید بمیرد و در قیامت حقتعالی او را با شهیدان محشور نماید در موقف با شهدا باشد هرکه این سوره را بخواند تا هشت روز از فتنه دجال ایمن باشد . اگرآیه آخر سوره را وقت خواب بخواند بالای سر او نوری تا مکه درخشان شود و ملائکه در میان آن نور بر وی صلوات فرستند تا از خواب برخیزد واگر درمکه این آیه را بخواند لمعات آن نور بر به بیت المعمور رسد ودر میان آن نور ملائکه بر وی صلوات فرستند تا بیدار شود . این آیه را ک
یک.
هر چیز که در جستن آنی آنی
فألهمها فجورها و تقواها
پرسید که: شما می‌گی همه چیز در خود انسان هست ولی چرا بعضی مردم عین گوسفند و گاوند؟(تعبیر به گمونم همین دو حیوان بود)
گفتم: همه این درد رو می‌فهمن ولی چون نمی‌تونن تحمل کنن خودشون رو درگیر چیزهای مختلف می‌کنن تا این فهم اذیتشون نکنه، تا حرکت نکنن و نفهمن که گم شدن بلکه از همین گمشدگی لذت ببرن!
الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا، وقتی بمیرن تازه می‌فهمن که کجای کار هستن!
دو.
بعض کلماتی که به کار می
کرامت امام حسن عسکری علیه السلام به روایت ابن حجر مکی از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است روایت کرده است: 
ولما حبس قحط الناس بسر من رأى قحطا شدیدا فأمر الخلیفة المعتمد ابن المتوكل بالخروج للاستسقاء ثلاثة أیام فلم یسقوا فخرج النصارى ومعهم راهب كلما مد یده إلى السماء هطلت ثم فی الیوم الثانی كذلك فشك بعض الجهلة وارتد بعضهم فشق ذلك على
#حدیث_مهدوی 
امام جواد(ع)
الصوت فی شهر رمضان، فی لیلة الجمعة، فاسمعوا و اطیعوا، وفی آخر النهار صوت الملعون ابلیس، ینادی ان فلانا قتل مظلوما،یشکک الناس و یفتنهم، فکم فی ذلک الیوم من شاک متحیر، فاذا سمعتم ذلک الصوت فی رمضان (یعنی: الاول) فلا تشکوا انه صوت جبرئیل، و علامة ذلک انه ینادی باسم المهدی و اسم ابیه».
نخستین ندای آسمانی در ماه رمضان و در است، آن را گوش دهید و اطاعت کنید. و در آخر روز، شیطان ملعون بانگ برمی آورد که فلانی، مظلوم ک
--------------------
زندگی معنوی حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
مذهبی, منبر مکتوب – حضرت زهرا (سلام الله علیها)
زندگی معنوی حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
اعوذ باالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم، الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ الْحَمْدَ مِفْتَاحاً لِذِکرِهِ وَ سَبَباً لِلْمَزِیدِ مِنْ فَضْلِهِ وَ دَلِیلًا عَلَى آلَائِهِ وَ عَظَمَتِهِ، ثم الصلاه و السلام علی حبیبه و خیرته ابی القاسم المصطفی محمد،
اگر به کودکی در مجلس عزای حسین گریه‌ات نمی‌آمد نهراس. خداوند موهبتی به بلندای فاهمه‌ی عقیله‌ی بنی‌هاشم به تو عطا کرده‌است. منت خداوندی را که مرا گریه‌کن مجالس پدربزرگ و مادربزرگ و امثال آن قرار نداد. خدا را شکر می‌کنم که مرا گریه‌کن ناکامی جوان حسین نساخت. همین بس که به حال افسرده‌ و مستمند خود گریه کنم. همین بس که از روی حب ذات و بعد مسیر و توشه‌ی ناکافی گریه کنم.
خداوندی را شکر می‌کنم که مرا الاف ی عزا نکرد. سرمایه‌داران ایالات
آیات قرآن که در مورد شرک است، برایم فرستاده. گمانم می‌خواسته بگوید امام حسین را شریک خدا گرفته ای! 
این محبتی که شما اسمش را شرک گذاشته ای، نامش توسل و با هدف تقرب الهی است.
می‌دانی سخت ترین امتحان خدا چیست؟ امتحان ولایت. اینکه حجتش را بگذارد وسط و بگوید او را دوست بدارید و اطاعت کنید. آنجا اگر منم منم کنیم و کوچک ترین زاویه ای با ولی خدا پیدا کنیم، اشقی الناس میشویم. می‌دانی چرا؟ چون دین فقط عبادات شخصی نیست. اگر ولمان کنند، به نماز و روزه اک
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
محمد بن ادریس شافعی(۱۰۵ تا ۲۰۴)
رئیس مذهب شافعی
 در کتاب دیوان اشعار خود چنین میگوید
کفی فی فضل مولانا علی
وقوع الشک فیه انه الله
و مات الشافعی لیس یدری
علی ربه ام ربه الله
(در فصل و برتری مولایمان علی همین بس که در تردیدی که آیا او خداوند بود؟و شافعی عمر خود را به پایان رسانید در حالی که ندانست علی پروردگار اوست یا الله)
علی حبه جنه
امام الناس والجنه
وصی المصطفی حقا
قسیم الناروالجنه
کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاحب امان صلوات ا
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاحب امان صلوات ا
قال المهدی علیه السلام :وانا اعوذبالله من العمی بعدالجلاء ،ومن الضلاله بعدالهدی ومن موبقات الاعمال ،ومردیات الفتن فانه عزوجل یقول :الم احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لایفتنون-بحارالانوارج53ص190
حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان علیه السلام فرمود:به خداپناه می برم ازکوری بعدازروشنایی وروشن بینی ،وازگمراهی بعدازهدایت ، و از چیزهایی که موجب نابودی اعمال می شودوبه اوپناه می برم ازآزمایشهای هلاک کننده ،زیراخداوندمتعال می فرماید:آیا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
لم یتحقق درک ولایة إمام امان عجل الله تعالی فرجه  ما لم :1-  یدرک الإنسان حضور ولایة ‌الفقیه  واطاعته .2-  یدرک الإنسان ولی أمره فی الأسرة (‌الأب – الأم – اوج – الرجال قوامون علیٰ النساء:‌ سورة النساء الآیة 34)أنّ قبول الولایة  کان سبب تألق السیدة  فاطمة اهراء سلام الله علیها .والشخص الذی یقبل ولایة إمام زمانه وی تحت أمره یتألق ویضیء طریق الآخرین وی لهم مرشدًا ودلیلًا.وعندما  نقبل ولایة  إمام زماننا ون
کُلِّ عالم ها وِه نومِت مُفتَخَروِه هَمَه اَهلِ زِمینی  تاجِ سَرپورِ حیدر ساقیِ دَشتِ خَطرتِشنَه لُویاچَشِشُو سیت هاوِه دَرشِیرِ شِیرو  وِه فُرات  کِردَه گُذَرتا کویرِ تِشنَه یانِه بَکَه تَر  دین و دانش زِه بوئَه دارَه زِه بَربَهرِ دینش  وا بِرار کِردَه سفر
 
یااَبُوالفَضل اَشجَعُ النّاس و قَدَریا مُـواسی کَشُبَیرٍ وَ شَبَر
تا که دوشتی جو وِه تن تُه ای براراهل  خیمَه  داشتِن  آروم  و  قِراروِت  گُتِم  رو سی بَچونم  اِوْ  بیارتا کِه
من می دوم تو می دوی
من می ایستم تو می دوی
من می خوابم تو می دوی
می می نشینم تو می دوی
من خسته می شوم تو می دوی
تو لحظه ای هم به من امان نمیدهی.
من، چه به هوش باشم و چه در غفلت تو تنها یک وظیفه داری.
تو من را به پایان خط نزدیک تر می کنی.
به تصویر یک سالگی م که می نگرم، غمی بزرگ همه وجود من را در بر می گیرد.
غمی از جنس خسران. غمی از جنس از دست دادن چیزی گرانبهاتر از قیمتی ترین جواهرات این دنیا.
غمی که همه قلبم را تهی می کند و دردی که درمان ندارد. حس ع
یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی
درس‌های اباعبدالله (ع) به جهان بشریت
حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز شهادت خود درس‌های مهمی را به جهان بشریت دادند که دارای معنا و مفهوم خاص خودشان هستند.


کد خبر: ۳۶۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ - 10September 2019


گروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز شهادت خود درس‌های مهمی را به جهان بشریت دادند که دارای معنا و مفهوم خاص خودشان هستند.
تاکید بر اقامه نماز د
روزای سختی و پشت سر میذارم. میدونم که میگذرن و میشن جزو خاطرات خاطراتی که هیچوقت سعی نمیکنم بیادشون بیارم /انگار نه اینکه هر روز و هر ساعت توی ذهنم دو دو میکنن./ فراموش کردن درد داره فراموش شدن ازونم بیشتر درد داره حالا ازین دوتا سخت تر و دردناک تر وقتیه که میدونی هیچ جای ذهنش درگیرت نیست ولی اون حکم رانی میکنه به مغزت به قلبت به تمام وجودت این درد از پا در میاره آدم واحساسشو اعتماد به نفسشو زندگیشو و روحشوکاش واژه ای بود فقط یک واژه که بتو
آثاربرخی ازگناهان اززبان امام سجاد(علیه السلام ):گناهانی که نعمتها راتغییرمی دهد.
1-ظلم وستم کردن به مردم البغی عن الناس
2-ترک عادت نیک اوال عنالعاده فی الخیر-مثلا یک زمانی هرروزقرآن می خوانده ولی الان آن راترک کرده است
3-ترکاختیارمعروف -واصطناع المعروف -ممکناست مراد ترکعادت اختیارمعروف وعمل شناخته شده درنزدعقل وشرع باشدشایدمقصوداین است که امربه معروف نکند و خود بدان عمل ننماید
4-کفران نعمت -کفران النعم
5-شکرنعمت نکردن -ترک الشکر
ماخذ: پا
240-  و من کلام له (علیه السلام)> قاله لعبد الله بن العباس و قد جاءه برسالة من عثمان و هو محصور یسأله فیها الخروج إلی ماله بینبع ، لیقل هتف الناس باسمه للخلافة، بعد أن کان سأله مثل ذلک من قبل ، فقال علیه السلام <یَا ابْنَ عَبَّاسٍ ، مَا یُرِیدُ عُثْمَانُ إِلَّا أَنْ یَجْعَلَنِی جَمَلًا نَاضِحاً بِالْغَرْبِ أَقْبِلْ وَ أَدْبِرْ بَعَثَ إِلَیَّ أَنْ أَخْرُجَ ثُمَّ بَعَثَ إِلَیَّ أَنْ أَقْدُمَ ثُمَّ هُوَ الْآنَ یَبْعَثُ إِلَیَّ أَنْ أَخْ
عیدسعیدغدیرخم عیدولایت وامامت برتمام رهپویان راه حق وحقیقت مبارک باد
قال الله تبارک وتعالی فی القرآن الکریم :یاایهاالرسول بلغ ماانزل الیک من ربک وان لم تفعل فمابلغت رسالته والله یعصمک من الناس ان الله لایهدی القوم الکافرین سوره مبارک مائده آیه 67
این آیه مبارکه 3مرتبه برپیامبراکرم نازل شدوتمام زحمات پیامبرمبتنی برتعیین جانشینش دروادی غدیرخم قرارگرفت وآن بزرگواربازیبایی کامل درطول دوساعت خطبه خوانی (خطبه غدیریه) امیرالمومنین علی علیه
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
لا بد لنار من آذربیجان لا یقیم لها شی ء، فاذا کان ذلک فوا احلااس بیوبکم و البدوا ما لبدنا، فاذا تحرک متحرکنا فاسعوا الیه و لو حبوا، و الله لکأنی انظر الیه بین الرکن و المقام، یبایع الناس علی کتاب جدید، علی العرب شدید. و قال: ویل لطغاة العرب من امر قد اقترب».
- به ناگزیر آتشی از آذربایجان شعله ور خواهد شد که هیچ قدرتی در برابر آن یارای مقاومت نخواهد داشت. چون این آتش زبانه کشید، گلیم خانه ی خود شوید و تا ما نجنبیده ا
 
بدترین مشکل برای رهبران الهی ضعف فرهنگی مردم است؛ موسای کلیم که از پیامبران بزرگ اولوالعزم بود. کسی است که از دریا و شمشیر نمی‏ ترسید. وقتی ذات اقدس خداوند به او دستور داد که به سوی دریا حرکت کن، بنی‏ اسرائیل معترضانه به او گفتند: ای موسی! دریا در پیش رو و شمشیر فراعنه در پشت سر ماست و ما را بین دو مرگ میخکوب کرده ‏ای.
موسی(علیه‌السلام) گفت: چنین نیست، زیرا پروردگارم با من است و به زودی مرا راهنمایی خواهد کرد؛ (کَلاّ إنّ معی ربّی سیهدین)[شعرا
جمله‌ای که محمد بن ابی بکر با آن با امیر المومنین علیه السلام بیعت کرد
محدث جلیل عماد الدین طبری رضوان الله علیه روایت کرده است که چون محمد بن ابی بکر (رضوان الله علیه) بیعت می‌کرد بر امیر المومنین علیه السلام، حضرت فرمود: یا محمد از تو بیعت می‌ستانم بر آنکه اقرار کنی که اول کسی که بر من ظلم کرد بعد از وفات رسول صلی الله علیه و آله پدر تو [ابی بکر] بود بدین عبارت: ابایعك ان اباك اول من ظلمنی، و انی اولى الناس بالناس. بیعت می‌ستانم از تو به این ک
 
یکی از مواردی که در باب اجاره رحم بحث برانگیز است، این مسئله است که چون در این کار، منفعت رحم اجاره داده میشود، پس اجاره صحیح است، اما باید این نکته مورد دقت قرار بگیرد که آیا هر منفعتی برای هر کسی قابل استفاده هست یا خیر. در کتاب "مفتاح الکرامه فی شرح قواعد العلامه" در توضیح این نکته که چه مواردی را می توان اجاره داد نوشته شده:< کل عین تصح إعارتها. تصح إجارتها>* یعنی هر چیز که میتوان عاریه داد را می توان اجاره داد، اما در همین کتاب در باب عا
با استعانت از انفاس قدسیه صاحب شریعت غراء
و استمداد از نجل نبی صلی الله علیه و آله و سلم یعنی حضرت اباعبدالله علیه السلام
و در مصادفت ایام اتصال به حضرت ارباب و
توسل به بزرگ برادر جهان یعنی حضرت خدای مهر و ادب و وفا
حضرت حیدر کرار کربلا ابالفضل العباس علیه السلام
این وبلاگ شروع به کار می کند.
یادم ز وفای اشجع الناس آید   وز چشم ترم سوده الماس آید
آید به جهان اگر حسین دگری    هیهات برادری چو عباس آید
برخی اتفاقات ساده آدم را عمری درگیر خود می کنندمثلا یک نظر به چهره فردی، عشقی را بیدار می کند که تا ابد گریبان آدمی را می گیرد. عشقی که چون تیغی دو لبه گاهی سعید و گاهی .اصلا انتظار نداشتم جمله چی میگی بچه؟!» برای من چنین نقشی ایفا کند. خیلی دوست داشتم ببینمش اما روزگار چنین نخواست تا یک سال بعد فهمیدم چرا یکدفعه عاشق او شدم.سال 92 جمعی با تکاپوی بسیار خود را به سوریه رساندند. بعد از دربه‌دری‌های زیاد، موقع برگشت به ایران در فرودگاه دمشق، حید
به نام خدا»
ی‌ترین سوره‌ای که در قرآن وجود دارد، سوره‌ی حجرات است!
در فرهنگِ تدبر، در هر سوره‌ای که یا ایها الذین آمنوا / یا ایها الناس» آمده باشد، یعنی خدا به طور مستقیم و زنده با بنده‌هایش صحبت می‌کند.
این سوره هم با تمامِ کوچک بودن و مختصر بودنش، ۶ بار ما را خطاب قرار داده است.
و اما سوره.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم ./
  مَن اَصلحَ فیما بَینَهُ و بَیْنَ الله ِ اَصلحَ الله فیما بَینهُ و بَینَ النّاس»
میگفت با خدا صلح کن، انقد نجنگ باهاش! خدا به حضرت داوود میگه : تو میخوای و من هم میخوام ! نمیشه که ! هم تو بخوای هم من . بذار خدا بخواد ، تو هم هر چی که خدا میخواد رو بخواه :) تسلیم شو، بگو هر کاری بخوای میکنم، هر چی تو بخوای همون :) اون وقت بین شما صلح برقرار میشه، اون وقته که هر کاری تو بخوای خدا میکنه برات :)) قشنگ نیست؟ میگفت برا چیزی که از د
المرجئه‌اربعه‌اصناف:۱.مرجئه‌الخوارج،۲.مرجئه‌القدریّه،۳.مرجئه‌الجبریّه،۴.المرجئه‌الخالصه.
سموا‌مرجئه:لان‌الارجاء‌قد‌یطلق‌ویراد‌به‌التاخیر،و‌منه‌قوله‌تعالی:قالواارجه‌واخاه،
ای:امهله‌واخره،(این‌طائفه‌را‌مرجئه‌نامیدند‌چونکه‌تاخیر‌عمل‌را‌ازنیّت‌قائلند.).
وجه‌دوم‌تسمیه‌این‌گروه:وقد‌یطلق‌ویراد‌به‌اعطاء‌الرجاء،(یعنی‌فرد‌مومن‌بخاطر‌ایمان
خود‌امید‌به‌رفتن.به‌بهشت‌داشته‌باشد‌ولو‌اهل‌‌معصیت‌با
واقعا کار روی این مقاله ذهنم رو نسبت به ابعاد فقهی در مسائل متخلق باز کرده، بدون اغراق بعد از شروع این تحقیق سر کلاس های درسی با دقت بیشتر حاضر میشم. هر یار که مطلب درست و حسابی و مرتبط با این بحث پیدا میکنم واقعا به وجد میام. یک حدیثی رو در وسائل الشیعه دیدم که خیلی جای بحث داره؛ حتی مسوول پژوهش هم پیشنهاد داده که ادامه تحقیق رو روی این حدیث از باب درایه و رجال تمرکز کنم. اما حدیث:محمد بن یعقوب، عن علی بن ابراهیم، عن ابیه عن عثمان بن عیسی عن عل
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">


 
 *من با گرانی بنزین موافقم و دلیل های خودم رو دارم که دوتا شو این جا
می نویسم:
1-کم تر خودرو تو اتوبان ها و جاده ها حرکت می کنه و کمی آلودگی شهرهای
بزرگ کم تر می شه
2-از وسایل حمل و نقل عمومی بیشر طرفداری می شه و این باعث می شه
بهشون بیشتر رسیدگی کنند تا بتونند خدمت خوبی به مردم برسانند.
و
و* با کار و روش اعتصاب گرها موافق نیستم، روششون و طرزکارشون
اون ها رو از هدف اصلیشون دور می کنه.
مثلاً با آتش زدن تعدادی اتوبوس واحد در اصفهان چه ضرری به
دولت
نام کتاب : حاکمیت خدا نه حاکمیت مردم (حاکمیة الله ولا حاکمیة الناس)
مولف : سید احمدالحسن
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf
تاریخ انتشار کتاب : 2004 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود خود را روشن نموده و بر روی نام کتاب کلیک نمایید 
ادامه مطلب
مفهوم زیبایی
از امام زین العابدین علیه السلام سؤال شد: ما بال المتهجدین باللیل من أحسن النّاس وجها؟» چرا شب زنده داران از همه مردم خوش سیماترند؟ فرمود: لأنّهم خلو باللّه فکساهم اللّه من نوره» چون با خداوند خلوت می کنند، خدا نیز جامه ای از نور خویش بر آنان می پوشاند
در قرآن کریم و احادیث، از مفهوم زیبا و زیبایی»، به حُسن» و جمال و جمیل» تعبیر شده است؛ و حُسن»، یعنی، زیبائى و نیکوئى و یا هر چیزی که شادی آور و خوش آیند باشد.[داور پناه، ابو
سلام به همگی
ظلم هایی در زندگی بهم شده که تصور می کنم فرد ظالم عقوبتی هم ندیده. شاید هم دیده و من مطلع نشدم. از اول زندگی کلا انگار خدا با من مشکل داشت. اصلا به این اعتقاد دارید که هر کاری در دنیا بکنید بازتابش به خودتون برمیگرده؟
از تجربیات خودتون در ماجرای ظلم کردن و تاوان پس دادن بگید. داستان های واقعی از زندگی خودتون یا اطرافیان تون بگید، شاید من و امثال من دل مون آروم بگیره که خدایی هم هست. یک عده هم حواس شون به نامردی هایی که در حق دیگران می
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
و لاتکن من الغافلین… از غافلین نباشید…
وان کثیرا من الناس عن ایاتنا لغافلون؛
بسیاری مردم،از ایات و نشانه های ما غافل اند.
(سوره یونس،ایه 92)
ولا تکن من الغافلین؛
هرگز از غافلان و بی خبران از یاد خدا مباش.
(سوره اعراف،ایه 205)
ادامه مطلب
اپوخه (تعلیق) [= epoché] و فروکاست [= reduction]

تعلیق پدیدارشناختی، [ما را] از پذیرش جهان عینی به مثابه موجود، بازمی‌­دارد، و بدین‌سان، این جهان را به طور کامل، از حوزه داوری بازمی‌­دارد.[1]
ادموند هوسرل (1938-1859)، ادراک عوام الناس را وضع طبیعی» می‌نامد. این اعتقاد که ذهن در جهان، مثل چیزی در یک ظرف یا مثل چیزی در میان چیزهای دیگر است بدون اینکه خودش نقشی داشته باشد، باوری ناشی از رویکرد طبیعی است؛ خواه دارنده‌ی این اعتقاد، فردی عادی باشد یا دانشمند.
٥١ - عزت
(١)امام حسن عسکرى علیه السلام :
ما ترک الحق عزیز الا ذل و لا أخذبه ذلیل الا عز؛(٥٠٠)
هیچ عزیزى حق را ترک نکرد، مگر این که ذلیل شد و هیچ ذلیلى به حق عمل نکرد مگر این که عزیز شد.
(٢)امام صادق علیه السلام :
ان الله فوض الى المومن اموره کلها ولم یفوض الیه أن ی ذلیلا أما تسمع الله تعالى یقول : (ولله العزة ولرسوله وللمومنین)؟ فالمومن ی عزیرا و لا ی ذلیلا قال : ان المومن أعز من الجبل لان الجبل یستقل منه بالمعاول والمومن لا یستقل من دینه بشى
کشوری که روی نفت وکمربندزله خوابیده باشدبیشتربودجه خودراخرج مهم ترین میکندوآن هم ایمن کردن ساختمان وساختارکشورهست.
وقتی ساختمان وساختارایمن نباشددربرابرهمه چیزراحت اختلاس رخ میدهد.ساختمان وساختاربدترین کیفیت رااگرداشته باشدخرج بیشترمیتراشد.درواقع ازبخش بیمه هم زیان آورترساختمان وساختاری هست که همواره درگیربی کیفیت تشکیل شدن هست.یک ساختمان نوسازدریک منطقه زله خیزده بارساخته میشودوفرومیریزدوعلت مهم آن ناتوانمندبودن معماروب
بسم الله الرحمن الرحیم
 
امروز داشتم به این فکر می کردم که بعضی کارها چه قدر زود برایمان عادی می شود.فکر می کردم مثلا ده سال پیش اگر یک خانم پاچه های شلوارش را بالا می کشید و در خیابان راه می رفت چه طور نگاهش می کردیم؟ یا اگر یک آقا با شلوارک در خیابان راه می افتاد یا یک ماشین صدای ضبطش را آنقدر بلند می کرد که صدایش تا چند چهار راه آنورتر هم می رسید؟
تصمیم گرفتم برام عادی نشه.
تصمیم گرفتم هربار که یک کار اشتباه می بینم یا حتی مهم تر ،می کنم.برام ع
روی سخنم با شورایی هست ک نه میشناسیم از چ شخصیت هایی تشکیل یافته، و نه اطلاعاتی از محل چنین ارگانی داریم . 
ب حمداله راه مبارزه با مردم را به خوبی پیدا کردید ، خیلی ها راضی ان بنزین رو به قیمت ۱۰ هزار تومن بزنن، ولی این اینترنت صاحب مرده وصل بشه . 
از حکومت عدل علی صحبت می کنید ، شما نگران امنیت کشور نیستید ، شما نگران حکومت خود، صندلی خود و جایگاه خود هستید ، شما دنبال پابرجا بودنه ریاست خود هستید، این هیچ ربطی ب امنیت کشور ندارد . 
شما الان در
السیاحة الطبیة فی إیران
عملیات التجمیل فی أیران یختارها الآلاف من المرضى کل یوم نظرا للکفاءة والمهارة التی یشهد بها کبار الأخصائیین فی هذا المجال. تنقسم عملیات التجمیل فی أیران إلى عملیات تجمیلیة جراحیة، وعملیات تجمیلیة غیر جراحیة. تهدف هذه العملیات إلى تقلیل علامات الشیخوخة وتحسین المظهر الخارجی للجسم والوجه وعلاج الجلد وتحسین وظائفه. یخبرنا العدید من الناس بأنهم یشعرون بمزید من الثقة بالنفس وأن لدیهم قدرا أکبر من احترام الذات بعد ا
بسم الله الرحمن الرحیم
وقتی حضرت عمار یاسر سلام الله علیه، در جنگ صفین در صف علیه السلام، شرکت کرد عده‌ای دودل شدند. چرا که از پیامبر عظیم الشأن اسلام، روایتی در اقطار اسلامی پیچیده بود که عمار را گروهی ستمگر و باغی می‌کُشند.
و وقتی ایشان شهید شدند؛ لشگر امویان دچار به هم‌ریختگی شد و فهمیدند که گروه ستمگر هستند. یعنی همان گروهی که قبل از اسلام هم مقابل اسلام تا لحظات آخر به خود تردید راه نداده بود، آن روز در لباس اسلام مقابل اسلام
جایگاه دوستداران امام حسین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٣- و به، عن محیی السنّة هذا، أخبرنا الشّریف المفضل بن محمّد الجعفری -بأصبهان- فی سكة الخوز، أخبرنا الحافظ أبو بكر أحمد بن موسى بن مردویه، أخبرنا عبد الباقی بن قانع، أخبرنا محمّد بن زكریا بن دینار، أخبرنا عمیر بن عمران، أخبرنا سلیمان بن عمرو النخعی، عن ربعی ابن خراش، عن حذیفة قال: رأیت
لا یُدرى من بین الملایین من خدّام الأربعین وزوّاره أیهم أوفر حظّا وأعظم أجرا؟! ومَن السبّاق فی ماراثون الأربعین؟ إن قواعد الحساب لدى الله تضرب بقواعد الریاضیات عرض الجدار، فلیس من الیسیر بل من المستحیل أن نعرف خیر زائر وأفضل خادم من بین هذه الجماهیر الملیونیة. فلعلّ الأم أو اوجة التی تعدّ حقیبة زوجها أو ابنها لتودّعه إلى ایارة بلوعة الشوق واللهفة إلى قبر الحسین(ع)، دون أن تجد إلى ایارة من سبیل، هی لا تقلّ أجرا ممّن أرسلته وودّعته ب
حب و بغض
حب و بغض که در علم اخلاق از آن به شهوت و غضب تعبیر می شود مهم‌ترین انگیزه برای کسب فضائل و دوری از رذائل است. چرا که انسان تا چیزی را دوست نداشته باشد به سوی آن حرکت نمی کند و تا از چیزی متنفر نباشد از آن دوری نمی جوید .
همین خواستن‌ها و نخواستن‌ها و دوستی‌ها و دشمنی‌هاست که اساس زندگی انسان را تشکیل می دهد و با نبود آن شور و نشاط از زندگی رخت بر می بندد.
با این بیان مشخص می گردد که شناخت خوبی‌ها و بدی‌ها نمی تواند به تنهایی موجب رشد و
تداوم دشمنی عایشه با اهل بیت علیهم السلام
علامه بیاضی عاملی و ملا طاهر قمی رضوان الله علیهما از علمای بزرگ شیعه روایت کرده‌اند:
روى سعید بن المسیب عن وهب أن فاطمة لما زفت إلى علی علیه السلام قالت نسوة الأنصار: أبوها سید الناس، فقال النبی صلى الله علیه وآله: قلن: وبعلها ذو الشدة و لبأس، فلم یذكرن علیا فقال فی ذلك فقلن: منعتنا فقلن: منعتنا عائشة. فقال ما تدع عائشة عداوتنا أهل البیت.
زمانی که حضرت فاطمه علیها السلام را به حجله‌ی امیر المومنین ع
 
پاییز که میشه ما بی اختیار میریم اتاق جمشید
پاییز یهو میادتو یه روزمثل بهار و بقیهصبح زود بیدار میشی میبینی حیاط شده طوفان رنگ و رنگ که بر پا در دیده میکندمام مثل عوام الناس مثل سیاوش قمیشی و کریس دی برگ عقیده داریم پاییز دلگیرهشباش صدای بوف میادبه جمشید میگیم سرِ مرگی مهمون نمیخوای دلمون گرفتهمیگه بابا کجاش دلگیره؟! نیگا نارنگیا رو.نیگا نارنجیا رو . به زبان حال با انسان سخن میگه. خرمالو رو بیبینمیگم جمشید نارنجی چیه؟ مهر آبان. وای ا
السلام علیک یارسول الله السلام علیک یاحبیب الله السلام علیک یاخاتم النبیین السلام علیک یامحمدابن عبدالله -السلام علیک یاجعفرابن محمدالصادق
میلادسراسرنورحضرت محمدابن عبدالله وفرزندش حضرت امام جعفرصادق علیه السلام برتمام رهپویان راه حق وحقیقت درسراسرگیتی مبارک باد
قالت فاطمه:ابوا هذه الامه محمدوعلی یقیمان اودهم وینقذانهم من العذاب الدائم ان اطاعوهماویبیحانهم النعیم الدائم ان وافقوهما
حضرت زهراسلام الله علیها فرمود:پدران این امت حض
هدف از خلقت در بیان سید الشهداء علیه السلام
شیخ کراجکی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است:
وقال حدثنی أبو المرجا محمد بن علی بن طالب البلدی قال حدثنا أبو القاسم عبد الواحد بن الله بن یونس الموصلی (عن أبی علی محمد بن همام بن سهل عن عبد الله بن جعفر الحمیری عن الحسن بن علی بن فضال عن محمد بن أبی عمیر عن) ابی علی الخراسانی عن عبد الكریم بن عبد الله عن مسلمة بن عطا عن أبی عبد الله الامام الصادق علیه السلام قال خرج الحسین بن علی صلوات
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
1- عن الباقر (ع) قال : من دعا بهذا الدعاء صباحا ، لم یضره فی یومه شیء ، ومن دعا به مساء ، لم یضره فی لیلته شیء إن شاء الله تعالى : " اللهم إنی أصبحت فی ذمتک وجوارک اللهم إنی أستودعک دینی ونفسی ودنیای وآخرتی وأهلی ومالی ، وأعوذ بک یا عظیم من شر خلقک جمیعا ، وأعوذ بک من شر ما یبلس به إبلیس وجنوده ." {مفاتیح الجنان}2- فی روایة عن أمیر المؤمنین (ع) أنه للأمن من الحرق والغرق ، اقرأ " الله الذی نزل الکتاب ، وهو یتولى الصالحین ، وما قدروا الله حق قدره ، والأ
یارة أمیر المؤمنین(ع) فی موسم الأربعین طعم خاص. لا یعود بإمكان اائر فی هذا الموسم أن یدخل الحرم الشریف كباقی الأیام، وقد لا یخلو له مكان لیقف أمام الضریح ویباشر زیارته كعادته، إلا أنّ ضجیج الناس واندفاعهم صوب قبر أمیر المؤمنین(ع) وتحمّسهم لاستلام الضریح ودویّ ندائهم: حیدر حیدر وهتافهم "لبیك یا علی" له وقع فی قلب اائر. كأنهم یریدون أن ینتقموا من التاریخ وأهله إذ همّش أمیر المؤمنین(ع) وعزله عن مركز قیادة الأمة، فراح یعیش فی غربة ووحدة
سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه حواشی بوجود آمده برای انتشار غیرقانونی فیلم رستاخیز در فضای مجازی، کارگردان این اثر درخواست کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست‌کم مجوز پخش نمایش خانگی این فیلم را صادر کند، پاسخ داد: از قبل هم صحبت هایی داشته‌ایم و  بنیاد سینمایی فارابی هم در خصوص چگونگی انتشار این اثر با تهیه کننده گفت‌وگوهایی کرده تا عوامل این مساله مشخص تر شوند.
وزیر فرهنگ و
سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه حواشی بوجود آمده برای انتشار غیرقانونی فیلم رستاخیز در فضای مجازی، کارگردان این اثر درخواست کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست‌کم مجوز پخش نمایش خانگی این فیلم را صادر کند، پاسخ داد: از قبل هم صحبت هایی داشته‌ایم و  بنیاد سینمایی فارابی هم در خصوص چگونگی انتشار این اثر با تهیه کننده گفت‌وگوهایی کرده تا عوامل این مساله مشخص تر شوند.
وزیر فرهنگ و
⭕️ در گِرو اعمال
✍ قرآن میگه آدم‌ها در گِرو اعمالی هستند که انجام میدن:
کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَةٌ (مدّثّر/۳۸) هر کسی در گِرو چیزی است که کسب کرده است.
"رهینه" از ماده "رهن"، به معنای "گروگان" هست. یعنی وثیقه‌ای که معمولاً در مقابلِ وام میدن.
مثلاً دیدی از بانک، یه وامِ سنگین که میگیرن، یه سَنَد پیش بانک گِرو میزارن، اصطلاحاً میگن سند در رهنِ بانکه، در گِرو بانکه.تا وام رو پرداخت نکنن، سند آزاد نمیشه.
☝️ قرآن میگه تمام وجود انسان
درس شماره: ۶۱عنوان: سرسخت‌ترین دشمنان
"لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ"؛ مائده ۸۲مسلما، دشمن ترین مردم با مومنان را یهود و مشرکان، خواهی یافت و نزدیکترین دوستان به مومنان راکسانی می یابی که می گوین
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب