نتایج پست ها برای عبارت :

عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

بازنویسی ضرب المثل عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل
مقدمه عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: انسان ها از همان بدو تولد در حال آموختن و فراگیری علم و دانش هستند که با گسترش دامنه ی دانش خود روز به روز به عالم تر شدن نزدیک خواهند شد.
تنه انشاء عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: آدمی که با سپری کردن پله های پیشرفت در زندگی و با افزودن علم و دانش بزرگ می شود، اندک اندک در می یابد که هر چه بیشتر می آموزد کمتر از جهان پیرامونش بی خبر است و چقدر مطالب وجود د
بازنویسی ضرب المثل عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل
مقدمه عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: انسان ها از همان بدو تولد در حال آموختن و فراگیری علم و دانش هستند که با گسترش دامنه ی دانش خود روز به روز به عالم تر شدن نزدیک خواهند شد.
تنه انشاء عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: آدمی که با سپری کردن پله های پیشرفت در زندگی و با افزودن علم و دانش بزرگ می شود، اندک اندک در می یابد که هر چه بیشتر می آموزد کمتر از جهان پیرامونش بی خبر است و چقدر مطالب وجود د
مثل نویسی عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل نگارش پایه دوازدهم صفحه۹۳
حضرت محمد می فرماید:
علم نه در آسمان است که بر شما نازل شود، و نه این سو آن سوی زمین تا بیرون آید. شما متخلق به اخلاق ملکوتیان شوید تا علم بر شما آشکار شود
مقدمه عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: انسان ها از همان بدو تولد در حال آموختن و فراگیری علم و دانش هستند که با گسترش دامنه ی دانش خود روز به روز به عالم تر شدن نزدیک خواهند شد.
تنه انشاء عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل: آدمی
غم‌مخور جانا در این‌عالم که عالم هیچ نیست
نیست‌هستی‌جز دمی‌ناچیز و آن‌دم‌هیچ‌نیست
گر به‌واقع بنگری بینی که ملک لایزال
ابتدا و انتهای هر دو عالم هیچ نیست
بر سر یک مشت خاک اندر فضای بی‌کنار
کر و فر آدم و فرزند آدم هیچ نیست
در میان اصل‌های عام جز اصل وجود
بنگری اصلی مسلم و آن مسلم هیچ نیست
#ملک_الشعرای_بهار
تو مثل من کجا همدل بیابی،
انیس و همدم خوشگل بیابی؟
کُشایی صد گره از مشکل دل،
چو من بکشاده دل مشکل بیابی.
 
به چشمان سیاهت نم نبینی،
در این عالم غم عالم نبینی.
همه دم می کنم زاری بسیار،
دل من را به چشم کم نبینی
 
سر دانا همیشه در بلا است،
مکافات قضا تنها جزا است.
چو در پاداش و در انعام تقدیر،
ا گر تقصیر نه، قسمت خطا است.
 
تو که غافل نه ای از عالم من،
چرا شادی کنی در ماتم من؟
اگرچه کم شود سالی ز عمرم،
نگردد ذره ای کم یک غم من.
 
دل ناپاک تو غرق گنه باد،
در عالم ثبوت تو را دوست دارمت
در واقعیّت فرضم ندارمت
اثبات میکنم به تو عشقم عزیز من
هستم اسیر و گرفتار عالمت
دیوانه ی تو هستم و زنجیری جنون
جان میکُنم تو بخواهی فراهمت
پایان بده به غم و انتظار من
من را نکن بهانه ی اشک محرّمت
از عالم ثبوت گذشتم برای تو
من عاشق تو هستم و تصمیم محکمت .
.
دانلود سریال ایرانی قبله عالم 1399 اثری از حامد محمدی, دانلود سریال ایرانی قبله عالم با لینک مستقیم کم حجم کیفیت بالا عالی نسخه بلوری 4k با ترافیک نیم بها, دانلود سریال ایرانی قبله عالم شبکه نمایش خانگی جدید بدون تگ آرم تبلیغاتی نیاز به خرید اشتراک ویژه دانلود سریال ایرانی

ادامه مطلب
آباد عالم ما، از یک دعای مادر،
صد سد ره شکسته از یک صدای مادر.
شیر سفید او شد شعر سفید شاعر،
بالا نبوده شعری از الّه های مادر.
گر بخت خود بیابیم در عالم حوادث،
در عالم دل ما خالی است جای مادر.
غرق گنه شود دهر از آب دیده او،
اشکی اگر بریزد از دید ه های مادر.
خوشبخت عالمستیم از هر کلام نیکش.
حرف خوشی نیابیم اندر بهای مادر.
 راضی از این جهان و راضی ز خویش باشیم،
راضی ز ما خدا هم، باشد دعای مادر.
جنّات نقد آدم باشد کنار مادر،
جنّات هر دو عالم در پیش پای
عالم ذر، عالمی غیر عالم دنیا و نشئه ای غیر از حیات مادی است. در آن عالم تمام خلایق انسی، ربوبیت خداوند را به عیان دیده اند و بدان گواهی داده اند، آن عالم، عالم استدلال و برهان نبوده است، زیرا وقتی حقیقت ملموس گردد و به وضوح آشکار شود، استدلال کارایی خود را از دست می دهد. در آن عالم به واسطه نبودن علایق مادّی و لذّات حسّی، پرده ها کنار رفته و ملکوت هویدا گشته، و هویدا شدن ملکوت، یقین به آن را بدون احتیاج به استدلال به دنبال داشته است، و این همان
بچه هام اگه دختر شدند، مادرشون اسمشو انتخاب میکنه، اما اگر پسر شد اسمش علیه.بچه بعدیم هم اگه پسر بود، باز هم علی، هزار تا پسر هم بیارم اسم همه شون علیه. اصن میخوام اسم زندگیمو بزارم علی. فقط علی، فقط علی.شمع شب های دژم ماه غریبستان علی، جان عالم به فدای تو علی*
 
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست
 
به غنیمت شمر ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر زنده کنی کاین دم ازوست
.
.
.
سعدیا گر بکند سیل فنا خانه دل
دل قوی دار که بنیاد بقا محکم ازوست
 
آدمی یه گوشه ای از قصه ی زندگیش، یه نقطه ای از عالم، توی تعامل و ارتباطش در نهایت باید به او برسه
تا آروم بگیره 
آدمی نیاز به عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن داره
 
الا بذکر الله تطمئن القلوب 
اساسا آدم ها دو دسته ان:
اونهایی که به نیازهای اساسی خودشون در مسیر رشد و کمال عالم هستند و اونهایی که به این نیازهایی که گفتیم عالم نیستن
حالا دسته ی اول خودشون دوگروه میشن؛ اونهایی که به علم شون عمل می کنن که اینها آفرین دارن، دارن به کقصد می رسونن خودشونو ان شاءالله؛ و گروه دومی هم اونهایی هستند که به علم شون عمل نمی‌کنن این‌ها خیلی بسیار.(انگار این طیف خیلی ها رو در برمیگیره)
دسته ی دوم اونهایی هستند که عالم به نیازهای اساسی رسد و کمال ن
بفرمایید فروردین شود اسفندهای ما
نه بر لب، بلکه در دل گُل کند لبخندهای ما
بفرمایید هر چیزی همان باشد که می‌خواهد
همان، یعنی نه مانند من و مانندهای ما
بفرمایید تا این بی چراتر کار عالم؛ عشق
رها باشد از این چون و چرا و چندهای ما

قیصر امین پور 
نظریه دیگری که از نظر فلسفی بسیار جذاب‌تر است، مدل معروف به حالت پایدار است. در این نظریه که در اواخر دهه ۱۹۴۰ توسط هرمان باندی، تامس گولد و (به صورت متفاوت) فرد هویل پیشنهاد شد- عالم همیشه تقریبا به همین صورت کنونی بوده است. با انبساط آن، ماده تازه هم پیوسته خلق می‌شود تا شکاف میان کهکشان را پر کند. در جواب به هر پرسش که چرا عالم به صورتی است که هست، این نظریه نشان می‌دهد که عالم به این صورت است، زیرا فقط بدین طریق می‌تواند به حالتی پایدار با
امام فرماید لقمان بپسرش گفت  پسر عزیزم همنشین را از روی بصیرت انتخاب کن اگر دیدی گروهی خدای عزوجل  را یاد میکنید با ایشان بنشینکه اگر تو عالم باشی علمت سود بخشد و اکر جاهل باشی ترا بیازموزند وشاید خدا بر انهاسایه رحمت اندازدو ترا هم فرا گیرد و چون دیدی گروهی بیاد خدا نیستند  با انها منشین زبرا اگر تو عالم باشی علمت سودت ندهت و اگر جاهل باشی نادانتر کنند وشاید خدا بر سرشان کیفری ارد وتراهم فرا گیرد2  موسی بن جعفر فرمود گفتگوی با عالم در خاکرو
اربعین یعنی تمدن سازی عصر ظهور/دلسپاری برولایت باتجلای حضور/این شکوه کربلایی بی نظیر عالم است/بهرزوارحسینی دلبریها وغرور/اشک وغم همراه زینب نبنوایی میشود/حضرت سجاد داده شیعه رابرگ عبور/حاضردرکربلاهم اهل بیت مصطفی/قلب زهرا بهرزائر شادمان وپرسرور/گریه کن سوی حسینش مقتدای عالم است/کربلا و زینب او هست درراس امور/از تمام اهل عالم زائر کوی حسین/میشود اسلام وقرآن باولایت درصدور/از بصیرت شیعیانش ضربه بردشمن زدند/عاشقان کربلایی هست در اوج شعور/
‏سه خطای بزرگ هستی:۱-ابلیس از روی تکبر از فرمان خدا سرپیچی کرد و رانده شد۲-آدم همه نعمتی داشت اما از میوه ممنوعه خورد و همه چیزشو از دست داد۳-قابیل برادرشو کشت تا دارائیشو غصب کنه و منفور عالم شدپس:مغرور باشی رانده میشیطمع کنی همه چیزتو از دست میدیحسود باشی منفور عالم میشی
داستان زیبای یک مصراع شعر در کاظمین ع:  
     کیمیای حقیقی هستی محبت مولاست*
سرمایه عالم بی ولایت ،همه خسران است*
شیخ جعفر مجتهدی ره در نوجوانی دنبال علم کیمیا بود که به او گفته شد کیمیا محبت اهل بیت است. به این خاطر این مصراع شعر را گفتم که: کیمیای حقیقی هستی محبت مولاست . اما در مصراع دوم اشکالی بود که جور نمی شد: سرمایه عالم بی ولایت خسران است یا بگویم سرمایه همه عالم بی ولایت خسران است.
حدود یک ماه و نیم بعد توفیق زیارت عتبات عالیات نصیب شد. د
دانلود سریال قبله عالم 
را از سایت شب دی ال پیگیری کنید
قهوه ی تلخ را که یادتان هست. اگر بخواهند سریالی شبیه به آن را نشان دهند احتمالا از سریال قبله ی عالم سخن خواهند گفت
برای دانلود سریال قبله عالم شما عزیزان انتخاب های متعددی دارید که یکی از این انتخاب ها رفتن به یک سایت پربازدید و دانلود مجموعه از آن جاست که ما به نوبه ی خود شب دی ال را پیشنهاد می کنیم.
چرا که به نظر می رسد یکی از بهترین و با شکوه ترین سایت ها در این خصوص است.
سریال دیدنی قبل
نمی‌دانم چرا این عنوان را برای این متن انتخاب کردم. چون الان در خانه هستم و شب هم هست اما تاریک نیست. زیر لوستر ۶ چراغ پشت میهارخوری نشسته‌ام و به جای خواندن مقاله‌هایی که فردا عملاً از آن‌ها امتحان دارم، دارم این را می‌نویسم.
امید‌هایی که به پوچی رفته‌اند. منتظرم که محمد به خواب برود تا بروم و فیلم‌هایم را تماشا کنم. نمی‌دانم کی می‌خواهم آدم شوم.
درست فهمیدی. این متن راجع به تو نیست. همه چیز راجع به تو نیست. آره، خیلی این حرفم شاع
متن آهنگ بیر عالم سیزلامیشام از رحیم شهریاری(آهنگ بیر عالم سیزلامیشام از آلبوم گوزللرین گوزلی رحیم شهریاری)باخ گولوم گلدی باهار، آشدی بولاغلار گؤزونویاریمین اما بو گوز یاشلاری باغلار گوزومیقورخورام سن سیز اؤلم آغلایاسان آرخامجاآخی اولسم سن ملکیم کیم سؤیر آغلار گؤزونی

ادامه مطلب
دلم میخواست بهش بگم کاش همه ی حماقتای عالم ختم میشد به دوزار چند شاهی، ولی استیصال تو نگاهش و فکر این که تنهایی باید جای خالی چند میلیون دوش بکشه و تازه نذاره باباش بفهمه نذاشت بگم . ولی الان تو جایی وایسادم که دلم میخواست چندرغاز ته حسابم نبود ولی چشمای مامان میخندید، محمد سالم بود و بابا.امان از همه ی ای کاش های عالم، امان.
پ میگن آدمی آه و دمی .آخ از آه این روزا.
تا به حال متن کامل شعر محتشم کاشانی در باره قیام کربلا ( باز این چه شورش است که در خلق عالم است) را خوانده‌اید؟ فکر نمی‌کردم اینقدر بلند باشد. هر چند وقتی می‌خواندمش احساس می‌کردم اکثر ابیاتش را در مداحی‌ها شنیده بودم. اگر مایل بودید که بخوانیدش به ادامه مطلب رجوع کنید!
 
ادامه مطلب
تا به حال متن کامل شعر محتشم کاشانی در باره قیام کربلا ( باز این چه شورش است که در خلق عالم است) را خوانده‌اید؟ فکر نمی‌کردم اینقدر بلند باشد. هر چند وقتی می‌خواندمش احساس می‌کردم اکثر ابیاتش را در مداحی‌ها شنیده بودم. اگر مایل بودید که بخوانیدش به ادامه مطلب رجوع کنید!
 
ادامه مطلب
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد آن که روزگاری پناه و یاورم شد با کیفیت عالی دانلود اهنگ رفتی و ندیدی که بی تو شکسته بال و خسته ام آهنگ بسیار زیبای رفته با صدای خانم الهه
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد 
ای که رفته با خود دلی شکسته بردی
اینچنین به طوفان تن مرا سپردی
ای که مهر باطل زدی به دفتر من
بعد تو نیامد چه ها که بر سر من
بعد تو نیامد چه ها که بر سر من
ای خدای عالم چگونه باورم بود
آن که روزگاری پناه و یاورم من
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
جهان برزخ، جهانی است که برخی از خصوصیات دنیا و آخرت را در خود جمع کرده است. با این همه عالم برزخ، بخشی از جهان پیش از قیامت است و پس از قیامت، دیگر عالمی به نام عالم برزخ وجود نخواهد داشت. از این رو برخی گفته اند که عالم برزخ بخشی از عالم دنیاو یا همان نشئه اولی است و با فروپاشی این نظام مادی دنیا و برپایی نشئه آخرت و جهان رستاخیز، دیگر چیزی به عنوان عالم برزخ نخواهد بود.

ادامه مطلب
مثل مداد باش
 
عالمی مشغول نوشتن با مداد بود.
کودکی پرسید: چه می نویسی؟
عالم لبخندی زد و گفت: مهم تر از نوشته هایم، مدادی است که با آن می نویسم، می خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی!
پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید!
عالم گفت پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آن ها را بدست آوری
 
اول: می توانی کارهای بزرگی کنی، اما فراموش نکنی دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند!
 
 
 
ادامه مطلب
مفضل گوید بامام صادق ع  عرضکردم انگاه. که در اظله. عالم ارواح یا عالم مثال یا عال، ذر بودبد بچه کیفیت بودید فرمود نزد پروردگار خود بودیم کسی جز ما زد او نبود در سایه سبزی بودیم وخدا را تسبیح وتقدیس وتهلیل و تمجید میگفتیم وهیچ فرشته مقرب و جانداری غیر ما نبود تا انکه خدا افرینش چیز ها  را اراده کرد پس انچه خواست چنانکهخواست از ملایکه و عیر انها افرید وسپس علم انرا بما رسانید
گهی مرغ سخن از پر زدن ماند،
دلم از عالم شعر و سخن ماند.
دریغ آن سخنهای چو قندم،
از این قندم فقط زهر بدن ماند.
خموشی به بود از خرمن زر،
همین پندم مرا مهر دهن ماند.
رمیده بلبلان از باغ و گلشن،
در این گلشن فقط زاغ و زغن ماند.
کجا شد همت مردانة ما،
فقط توهین، فقط تحقیر زن ماند.
همه عالم پرد بر ماه و انجم،
عجم از انجمن تا انجمن ماند.
ز هر زخمی شفا یابد تن من،
ولی زخم سخن در قلب من ماند
… علی‌ گفته‌ است‌ که‌: گروهی‌ بهشت‌ می‌جویند، اینان‌ سود‌جویان‌اند و طماع‌، گروهی‌ از دوزخ‌ بیم‌ دارند و اینان‌ عاجزند و ترسو، و گروهی‌ بی‌طمع‌ بهشت‌ و بی‌بیم‌ دوزخ‌اش‌ می‌خواهند عشق‌ بورزند، و اینان‌ آزادگان‌اند و آزاد”. عشق‌ چرا؟ عشق‌ تنها کار بی‌چرای‌ عالم‌ است‌، چه‌، آفرینش‌ بدان‌ پایان‌ می‌گیرد، نقش‌ مقصود در کارگاه‌ هستی‌ اوست‌. او یک‌ فعل‌ بی‌برای‌ است‌. غایت‌ همه‌ غایات‌ عالم‌ برای‌” نمی‌توا
بسم الله الرحمن الرحیم
امام، قلب عالم هستی است.
عالم هستی به مثابه بدن است؛
و موجودات عالم، اعضا و اجزای پراکنده و قوای ادراکی این بدن هستند.
امام اعضا و اجزای پراکنده ی این بدن واحد را بهم پیوند می دهد و ادراک های قوای ادراکی آنرا تنظیم می کند.
امیراممومنین فرمود ای دانشجو همانادانشمند  را سه علامت است علم و خویشتن داری خاموشی و عالم نماسه علامت است با نافرمانی با نا فرمابی نسبت بما فوق خود کشمکش کندو بوسیله چیرگی بزیر دست حود ستم کند واز ستمکاران پستبمانی نماید 2امام صادق ع راجع بقول خدای تنها بندگان دانشمند خدا از او ترس دارند فرمود مراد بدانشمند کسی است که کردارش گفتارشرا تصدیق کند وکسی که کردارش گفتار شرا تصدیق کند وکسیکه چنین نباشد عالم است 
الان رابطمون درسته که مصداق این بیت خواجه ی شیرازه 
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
 اما،
رابطه ساختنیه
مثل دوست داشتن نیست.
دوست داشتن یکی اگر رفت تو قلبت،
دیگه هیچوقت نمیتونی بیرونش کنی
جوری که انگار از اول بوده.
اما رابطه نه،
ممکنه خراب بشه،
درست بشه،
شکلش عوض بشه،
میشه حتی دیگه نباشه،
اما دوست داشتن با رابطه فرق داره
دوست داشتن تاریخ انقضا نداره.
بسم الله الرحمن الرحیم
امام، قلب عالم هستی است.
عالم هستی به مثابه بدن است؛
و موجودات عالم، اعضا و اجزای پراکنده و قوای ادراکی این بدن هستند.
امام اعضا و اجزای پراکنده ی این بدن واحد را بهم پیوند می دهد و ادراک های قوای ادراکی آنرا تنظیم می کند.
امیرالمومنین ع فرمود از جمله حقوق عالمست که از او زیاد نپرسی و جامه ش نگیری و چون براو شدی وگروهی نزد بودند بهمه یلام کن اورا نزد انها بتحیت مخصوص. ،گردان مقابلش بنشین وپشک سرش منشین چشمک مزن با دست اشاره مکن  پرگویی کن که فلانی فلانی بر خلاف نظر او چنین گفته اند واز زیادی مجالستش دلتنگ مشو زیرا مثل عالم مثل درخت خرماست باید در انتظارباشی تاچیزی از ان بر تو فرو ریزد و پاداش عالم اروزه دار شب زنده داریکه درراه خدا جهاد کند بیستر است
خاطره قرار ملاقات با امام رضا ع
در عصر یک روز زمستانی سال ۱۳۸۶ که در خانه پدر بزرگ همسرم در گیلان بودیم، با خانواده تصمیم گرفتیم به زیارت آستانه اشرفیه برویم.به نیت رفع مشکلی که برای همسرم ایجاد شده بود  به داخل حرم رفته و  سلام کردم و از ایشان خواستم که ازخدا بخواهد مشکل ما  حل شود و بعد نماز زیارت، کتاب تاریخ انقلاب سید اشرف را در باره  زندگی ایشان خریدیم و به  خانه پدر بزرگ همسرم بازگشتیم که تقریبا نیم ساعت فاصله داشت.فردا  بعد از اذان، نم
ای که رفته با خود دلی شکسته بردیاین چنین به توفان تن مرا سپردیای که مهر باطل زدی به دفتر منبعد تو نیامد چه ها که بر سر من!ای خدای عالم چگونه باورم بودآنکه روزگاری پناه و یاورم بودسایه اش نماند همیشه بر سر من زیر لب بخندد به مرگ و پرپر من
رفتی و ندیدی که بی تو شکسته بال و خسته امرفتی و ندیدی که بی تو چگونه پرشکسته امرفتی و نهادی چه آسان دل مرا به زیر پارفتی و خیالم زمانی نمی کند مرا رهاای به دل آشنا، تا که هستم بیا، وایِ من اگر نیایی
بسم الله الرحمن الرحیمبه نام خدایی آغاز میکنم که عادل است و برپا کننده آن در عالم امکانبه نام خدایی که به نام او عدالت را زیر پا میگذارند و غارت میکنندهر چه هست و نیست در عالم امکانبه نام خدایی که نمایندگانش بر روی زمین با عمامه های سفید و مشکیبیشتر از بنی اسرائیل ربا داده اند و نزول پس گرفته اندبه نام خدایی که در حوزه های علمیه مبلغین دینش پله ها همه برقیستبه نام خدایی که علمای دینش پست تر از جاهلین کافرندو به نام خدایی رو به پایان می گذارم ک
بزرگتر کردن متن وب سایت ها در اندرویدگاهی متن برخی از وبسایت ها به قدری ریز و کوچک است که ممکن است بسیاری از ما در خواندن آن در گوشی با مشکل مواجه شویم یا برخی افراد به دلیل بینایی ضعیف قادر به خواندن متن های خیلی ریز و کوچک نباشند. در چنین مواقعی با زوم کردن روی متن می توان آسان تر متن را خواند ولی مشکل این جاست که متاسفانه همه ی وبسایت ها چنین امکانی را به کاربران نمی دهند. خوشبختانه ، در صورت نیاز می توانید مرورگر وب خود را مجبور کنید در وب سا
بزرگتر کردن متن وب سایت ها در اندرویدگاهی متن برخی از وبسایت ها به قدری ریز و کوچک است که ممکن است بسیاری از ما در خواندن آن در گوشی با مشکل مواجه شویم یا برخی افراد به دلیل بینایی ضعیف قادر به خواندن متن های خیلی ریز و کوچک نباشند. در چنین مواقعی با زوم کردن روی متن می توان آسان تر متن را خواند ولی مشکل این جاست که متاسفانه همه ی وبسایت ها چنین امکانی را به کاربران نمی دهند. خوشبختانه ، در صورت نیاز می توانید مرورگر وب خود را مجبور کنید در وب سا
عالم و آدم چپ و تو راست باشآنچنان حق سیره‌ات آراست باش
راه پنهانی رو خود را سِیر کنوانگهی آنگونه جان پیداست باش
مشت گِل وا کن عبور روح بینهمچو آن خویشی که بی‌پرواست باش
همره بادی که از بی‌سوست رو همچو آن جانی که بی‌همتاست باش
عقل گوید مرگ و دیگر هیچ نیستهمچو آن هیچی که از خود خاست باش
عشق گوید هیچ هست و هیچ مستآنچنان هستی که از خود کاست باش
مست باش و راه بین و روح شوهمدم آن او» که نامیراست باش
حلمیا بی‌گاه شد پرواز کندر دمی آن خانه که بی‌ج

آیا مردگان همدیگر را میبینند؟
 
 
  
دیدار ارواح در عالم برزخ
 
واقعیت این است که آگاهی ما از عالم پس از مرگ و برزخ بسیار محدود و نا چیز است و این مقدار آکاهی از آن عالم نیز به برکت قرآن و اخبار معصومین برای ما حا صل شده است. درباره دیدار ارواح پس از مرگ روایات بسیاری آمده که در این بخش از بیتوته آورده‌ایم.
دنیای پس از مرگ
ادامه مطلب
وقتی که می خرد دل ما را امام عشقپاسخ دهد ز خون گلویش سلام عشقنامش تبرکی است به جان های مبتلابا خون نوشته بر سر دلها کلام عشقجان و سر و وجود عزیز و پسر دهدتا ثبت و جاودانه شود این پیام عشقاین بیرقی که بر سر عالم نهاده استاین مکتب حسین علی با قیام عشقبرخیز تا به روضه ی او گریه ها کنیمیم در غم او با مرام عشقسرباختن به راه خدا از مرام اوستدر خون نوشته حرف ورا اختتام عشقدر روضه اش ز عالم امکان فرا رویموقتی که می خرد دل ما را امام عشق
دانلود سریال قبله عالم با لینک مستقیم و کیفیت Full HD
دانلود سریال قبله عالم با لینک مستقیم و کیفیت Full HD
ساخت : ایران
موضوع : اجتماعی
 کارگردان : حامد محمدی
تعداد قسمت ها : —–
زبان : فارسی
سال تولید : ۱۳۹۹-۱۳۹۸
سال انتشار  : ۱۳۹۹-۱۳۹۸
تاریخ پخش در شبکه نمایش خانگی : ——
دانلود در ادامه مطلب …
ادامه مطلب
شب یلدای طولانی سرآغاز زمستان است/درآن یک خاطراتی خوب بهر اهل ایران است/ولی یلدای ماشیعه همیشه غربت مهدی/فراق ودوری مولابرای دل پریشان است/دراین سختی مشکلها نسیم رحمتش آمد/بماصد مژده می آیدزمستان روبه پایان است/بوددربعدشب صبحی که خورشیدخدادارد/شکوه این جهان روزی همان مهدی دوران است/برای سختی عالم فقط یک راه حل باشد/طلوع روزموعودش همان تصویر آسان است/رسداز دشمن شیعه ستمکاری بسیاری/حمایت ازولایت هم همان مصداق ایمان است/ظهوریوسف زهرا دعای
شب یلدای طولانی سرآغاز زمستان است/درآن یک خاطراتی خوب بهر اهل ایران است/ولی یلدای ماشیعه همیشه غربت مهدی/فراق ودوری مولابرای دل پریشان است/دراین سختی مشکلها نسیم رحمتش آمد/بماصد مژده می آیدزمستان روبه پایان است/بوددربعدشب صبحی که خورشیدخدادارد/شکوه این جهان روزی همان مهدی دوران است/برای سختی عالم فقط یک راه حل باشد/طلوع روزموعودش همان تصویر آسان است/رسداز دشمن شیعه ستمکاری بسیاری/حمایت ازولایت هم همان مصداق ایمان است/ظهوریوسف زهرا دعای
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
 
عالَم ذَر چیست؟
عالَم ذَر یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده. بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط به دوران پیش از خلقت آدم و یا همزمان با خل
امام رضا(ع) مظهر هو الرّاضی» است؛ یعنی هیچ خشنودی در عالَم پیدا نمی‌شود مگر به وساطت امام رضا صلوات الله و سلامه علیهبخشی از پیام آیت الله جوادی آملی به اولین اجلاس مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی:اینجا که الآن شما حضور دارید؛ یعنی بارگاه رضوی، امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) هیچ کسی در عالم کسی را راضی نمی‌کند و کسی از چیزی راضی نمی‌شود و نعمتی به هیچ کس نمی‌رسد که او خوشحال بشود مگر به وساطت رضا، رضا یعنی همین! مظهر راضی بودن، مظهر هو ا
کتاب بزرگ ترین دختر عالم محرم حضرت رقیه(س) کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سیدمهدی شجاعی
کتاب بزرگ ترین دختر عالم : نقل داستان کربلا از زاویه حضرت رقیه(س)
 
کتاب بزرگ ترین دختر عالم : سیدمهدی شجاعی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
معرفی:
دنیای غرب برای کودکان مان الگوهای غلطی را ساخته که حقیقی نیستند و در حقیقت کارهای اساسی و سرنوشت ساز و بزرگ انجام نمی دهند.ما باید برای مقابله با این هجمه فرهنگی، الگو های صحیح دینی را به کودک معرفی کنیم
اندراین عیدمحمد قلب پرایمان شود/ازقدوم پاک احمد شیعه را احسان شود/گلفشان شدکل عالم بهرمیلادنبی/شادمان درعیدمولا کعبه ویزدان شود/جاهلیتهای زمانه رفت اندرمقدمش/چشم عشاق محمد ازشعف باران شود/اوولی اولیاء وافتخار خلقت است/یادگاران پیمبر عترت وقرآن شود/درمیان اهل بیتش صادق آل نبی است/اورئیس مذهب ما شیعه را جانان شود/همزمان میلاداحمد با امام صادق است/جاودان اسلام وشیعه درجهان آسان شود/هفته وحدت رسیده مسلمین راافتخار/درچنین ایام شادی دردها د
اندراین عیدمحمد قلب پرایمان شود/ازقدوم پاک احمد شیعه را احسان شود/گلفشان شدکل عالم بهرمیلادنبی/شادمان درعیدمولا کعبه ویزدان شود/جاهلیتهای زمانه رفت اندرمقدمش/چشم عشاق محمد ازشعف باران شود/اوولی اولیاء وافتخار خلقت است/یادگاران پیمبر عترت وقرآن شود/درمیان اهل بیتش صادق آل نبی است/اورئیس مذهب ما شیعه را جانان شود/همزمان میلاداحمد با امام صادق است/جاودان اسلام وشیعه درجهان آسان شود/هفته وحدت رسیده مسلمین راافتخار/درچنین ایام شادی دردها د
سندی دیگر بر سقط حضرت محسن سلام الله علیه به تصریح عالم اهل تسنن
صفوری عالم اهل تسنن در کتاب المحاسن المجتمعة، در ذکر اولاد حضرت امیر المومنین سلام الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها، به سقط حضرت محسن سلام الله علیه اذعان می‌کند.
المحاسن المجتمعة، تالیف صفوری، نسخه خطی
سالروز پیوند حقیقی امام موحدین و مومنین علی عالی اعلا وصی بلافصل رسول الله مظهر عقل کل عالم امکان با حضرت عصمه الله الکبری فاطمه اهرا نفس کل عالم هستی ونمونه کم نظیر ازدواج انسانی و الهی در نظام هستی و زیربنای و شکل دهنده دایره ائمه هدی و هادیان الهی بر حضرت بقیه الله الاعظم مهدی هادی هاشمی ابوالقاسم م ح م د ابن العسکری و یاران خاصه و اوتاد اربعه و تمام مومنین و مومنات عالم تبریک و تهنیت عرض می کنم باشد زندگی سراسر نور این دو نور الهی الگوی
گفته های دین من برتر زِ دُر و گوهر استاصحاب پیغمبرم بهترین خلق عالم استمهر صحابه از دل کی توانم برون کنمبر گو بی مهر صحابه چون کنمتا گردش جهان و دور آسمان به پاستآن چراغ جاودان اسلام ماستای اسلام ای دین جاودان ، ای راهت پُر زِ جود و تواندور از تو اندیشه ی بدان ، پاینده هستی و جاودانای دشمن از تو سنگ خار ، جان من فدای حرف پیغمبرماسلام ما دین برتر است ، پیغمبرش بهترین عالم استدر را تو کی ارزشی دارد این جان ما ، پاینده هستی اسلام ماگر آتش بارد به
به عالم عشق اگر یک دم بمیرد،
سراسر عالم از ماتم بمیرد.
بمیرم گر ز غم، ترسی ندارم،
از آن ترسم، بمیرم، غم بمیرد.
 
چرا این عمر ما کوتاه راه است،
اگرچه در نظر یک عمره راه است.
گنه باشد اگر عشق و محبت،
به عالم ب یگنه بودن گناه است.
 
گهی یادی ز آن رو می کنم من،
سبوی مرگ خود بو می کنم من.
چه سود از خوبی آن روی خوبت،
دلم خون می کنی، خو می کنم من.
 
بسوزی بهر کاهی خرمنی را،
ز ما بالا شماری دشمنی را.
به یک درهم مرا ارزان فروشی،
به صد من زر نیابی چون منی را.
 
 کن
امشب داشتیم فیلم می دیدیم. فیلم که تموم شد بابا با دودلی و من من صدام زد. گفت جواد! گفتم بله؟وگفت به چی داری فکر میکنی؟ چرا تو فکری؟ گفتم چیزی نیست.
چند لحظه ساکت شدیم. فهمیدم میخواد چیزی بگه و نمیگه.
گفتم چی میخواستی بگی؟ گفت میخواستم بگم: اگر تو سرپاشی همه چیز درست میشه. سرپا شو.
 
یک عالم روضه دارم برای همین یک جمله. یک عالم درد پشت این جمله است. یک عالم مسئولیت در دل این جمله است.
 
جا خوردم وقتی شنیدم. چند لحظه شوکه بودم و تو فکر.
بلند شدم. چندت
به روزگار انوشیروان روزی وزیرش بزرگمهر نزد وی آمد. انوشیروان گفت: ای وزیر، همه چیز در عالم، تو دانی؟! بزرگمهر، خجل شد و گفت: نه، ای پادشاه…. انوشیروان گفت: همه چیز، همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند.» (قابوس نامه) روزی روزگاری در زمان های قدیم انوشیروان وزیرش را که نامش بزرگمهر بود فراخواند و وزیرش نیز نزد او آمد… انوشیروان گفت: ای وزیر، همه چیزی که در عالم وجود دارد تو از آن آگاهی داری؟! وزیرش، بزرگمهر خجالت زده شد و گفت: نه ای پادشا
فرمانده کل سپاه با اشاره به عمق راهبردی مقاومت و انقلاب اسلامی و دست یابی به سرپل های معنوی و اعتقادی در جهان اسلام تاکید کرد: با اوج گیری ظرفیت های بازدارندگی انقلاب اسلامی و کاهش اعتبار تهدید و قدرت آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر تهدید نیست و کوچکترین خطایش آخرین خطای اوست، زیرا هر جنگ جدیدی منجر به محو این رژیم از جغرافیای ی عالم خواهد شد.
ادامه مطلب
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولهاکه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها
به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشایدز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دمجرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها
#حافظ
به‌گفته‌یکی‌از‌بزرگان‌اگر‌زنی‌‌خود‌را‌بازیچه‌دست‌مردان‌قرار‌دهد،‌ومردان‌بولهوس‌اورا
دست‌به‌دست‌بگر‌دانند،وآن‌زن‌خود‌را‌آرایش‌کند‌به‌این‌امید‌که‌مردان‌بیشتری‌به
او‌نگاه‌کنند،آن‌زن‌خودرابا‌دست‌خود‌به‌کالای‌کم‌ارزشی‌تبدیل‌کرده‌است!!
عقلای‌عالم‌جواهرات‌ناب‌وپرارزش‌خود‌رادر‌معرض‌دید‌همگان‌قرار‌نمیدهند،
حتی‌دیدن‌ظاهری‌این‌جواهرات‌را‌به‌هر‌کسی‌نمیدهند،
واما‌تو‌ای‌خانم‌وای‌
بسم الله الرحمن الرحیم
راهی جز دیدن دو صف و جبهه در صحنه‌ی تاریخ نیست. این دو صف همواره وجود دارند و پرچم‌دارانی در عالم دارند.
یعنی اگر جوری عالم را تفسیر کنند که در عالم فقط فساد باشد این نگاه، نگاه درستی نیست. حالا در زمان امام حسین علیه السلام می‌خواهد باشد. می‌خواهد زمان امام کاظم علیه السلام باشد. می‌خواهد زمان حضرت عیسی علیه السلام باشد. می‌خواهد زمان حضرت هود علیه السلام باشد. یا هر زمان دیگر.
یعنی امر هدایت بلاتکلیف نیست. در هیچ زم
مبارک بادبرشیعه که سرفصل هدایت شد/برای حضرت مهدی سرآغاز امامت شد/بوداو حجت ایزد امید اهل این عالم/نگرالگوی رحمانی همای بر سعادت شد/نه ماه ربیع گشته همانا عیدبرشیعه/شکوه دین پیغمبر به اسلام ولایت شد/زبعد عسکری آمدامام آخرین ما/بوداو منجی عالم که گارعدالت شد/دراین جشن ولای او نگراسلام پاینده/زاو صدمژده دائم به قرآن و رسالت شد/کنون درعیدناب اوخدا بسیارمی بخشد/زیمن وبرکت مولا عنایت باسخاوت شد/برای روز موعودش خداهم وعده هاداده/رکابش مملویا
آتش جهل است این ای نازنینهیزمش خشم و عتاب و کبر و کین
پای عاشق نیست دام انتقام ای بشر! ای سست‌خوی بی‌قوام!
کی شود زنجیر خشمت منفصل؟کی کجا با عشق گرددی متّصل؟
تا کجا انکار حق، بیدار شو! تا کجا بی عشق، سوی یار شو!
ای معطّل در میان فرقه‌هانیست این عالم جهان فرقه‌ها
ای بشر تو اشرف عالم نه‌ایزین که می‌بینم نه تو آدم نه‌ای
فرق تو با دیگران در عشق و بسورنه حیوان به ز تو با این هوس
ای خدایان غرورِ استواردر نهایت این تکبّر نیست یار
این تکبّر سر زند ن
عالم ز برایت آفریدم گله کردیاز روح خودم در تو دمیدم، گله کردیگفتم که ملائک همه سرباز تو باشندصد ناز بکردی و خریدم،گله کردی جان و دل و فطرتی فراتر ز تصور از هرچه که نعمت به تو دادم، گله کردی گفتم که سپاس من بگو تا به تو بخشم بر بخشش بی منت من هم گله کردی با این که گنه کاری و فسق تو عیان استخواهان توأم، تویی که از من گله کردیهر روز گنه کردی و نادیده گرفتم با اینکه خطای تو ندیدم، گله کردی صد بار تو را مونس جانم طلبیدم از صحبت با مونس جانت، گله ک
گشته عالم غرق غم، گشته عالم غرق غم/ شد مدینه کربلا، شد مدینه کربلا
وامصیبت زین عزا / وامصیبت زین عزا(۲)
شد جدا از نخل عشق، میوه قلب بتول/ داده جان از زهر کین، صادق آل رسول
وامصیبت زین عزا / وامصیبت زین عزا(۲)
چرخ بازیگر نمک روی زخمش می‌نشاند/ دشمن او را نیمه شب از پی خود می دواند
سر خون جگر، آن عزیز مصطفی/ وا مصیبت زین عزا، وا مصیبت زین عزا
وامصیبت زین عزا / وامصیبت زین عزا(۲)
رنگ خاموشی گرفت، چلچراغ گلشنت/ بشکند دستی که بست ریسمان برگردنت
خام تر که بودم فکر میکردم دلیل نرسیدنم به بعضی چیز ها بی لیاقتی  خودم است . اما وعده ی خدا حق است ، صبر کن به تو نشان خواهد داد که گاهی مشکل نه از بی لیاقتی تو بلکه از بی لیاقتیِ بعضی چیز ها ، برای توست.شاید تو لایق چیزی گوارا تر  از آنی .  در دستان خدا شگفتی های لطیف تر و با ارزش تری  برایت نهفته است . به وقتش نشانت خواهد داد 
کافیست به عاشق ترین معشوق عالم  اطمینان کنی و دستانت را محکم در دستانش بگذاری 
ربِّ اِنّی لِمآ اَنزَلتَ اِلَیَّ مِن خ
ب بن اعین گوید امام باقر ع میفرمودخدا از شیعیان ما پیمان گرفت در حالیکه  مانند موران ریز بودند همان روزی که از ذره ها روزی که همه بشر مانند ذره بعنی مورچه بودند پیمان گرفت و نیز بربوبیت خود و نبوت محمد ص اقرار گرفت راجع بعالم ذر در کتاب ایمان  بتفصیل  بحث مبشود  2 عقبه گوید امام باقر ع خدا مخلوق را افرید و هر مخلوقی را که دوست میداشت ار ماده ای که دوست داشت افرید و انچه را دوست داشت از گل بهشت افرید  وهر مخلوقیرا  که دوست نداشت  از ماده ای ک
امام باقر ع فرمود انچه می دانید بگویید وانچه نمیدارید بگو خدا داناتر است همانا مرد ایه ای از قران بیرون میکشد تا بدلخواه خویش تفسیر کند ودلیل مدعای باطل خویش سازد از این رو بفاصله ای دورتر از میان اسمان و زمین سر نگون گردد ا از معنی حقیقی ایه باین مسافت دور شود 5 برای عالم رواست که چون ازاو سوالی شود که نداند گوید خدا داناتر است ولی برای غیر عالم شایسته نیست که چنین گوید بلکه اوباید صریحا بگوید نمیدانم و اگر او بگوید خدا داناتر است روا نیست  م
باد سلام میکند ، سرو قیام میکند
کعبه به ایوان نجف چه احترام میکند
پَر میزنه دلم تا نجف ، چه حالی میکنم با نجف
حرم بی بی زهرا نجف ، چه خبره سحرها نجف
حالا شما بگید عاشقا وعده ی ما بهشت یا نجف
علی امام من است و منم غلام علی
خدا خریده مرا هم به احترام علی
چه لذتیست بمیرم به زیر بام علی
جنازه ام برود وادیُ السلام علی
. جانم جانم جانم ، امام دو عالم .
مستم و داد میزنم ، دم از مراد میزنم
به خاک پاک حرمش بوسه زیاد میزنم
داره دل منو میبَره ، سایه ی سَرمه س
دلم سوزد که دلسوزی ندارم
دگر عشق دل افروزی ندارم.
ندادی بوسه نوروزیی تو،
خزانم بی تو، نوروزی ندارم.
 
اگرچه دولت دنیا ندارم،
اگرچه پیسه و طلا ندارم،
ز حالم گر کسی پروا ندارد،
از این هم ذره ای پروا ندارم.
 
شب یلدا لب دریا نیایی،
اگر آیی، چرا تنها نیایی؟
بلی گویی، ولی داری بلایی،
تو، آخر، بی بلا اصلا نیایی.
 
بسا شعر و غزل داری تو دریا،
دوبیتی در بغل داری تو دریا.
نمی خواند کسی شعر تر تو،
چو ما شور و مغل داری تو دریا.
 
  لب دریا دمی تنها نشینی،
دمی
متن آهنگ مرتضی اشرفی به نام دارم واست
یه شبه شدم بد عالم واست اینجوری که نمیمونه دارم واست
یه شبه داری میری و تنها میشم تو که منو دوسم داشتی تا دیشب
عشق یکی دیگه شدی من دق کردم تو خیالم دیگه تورو عاشق کردم
ولی حالا رفتی و تنها موندم چی میکشم از این دل واموندم
دلت از هر کی پر بود سر من خالی کردی خبردار شدی باختم خوشحالی کردی
باهات بد نبودم دروغ بلد نبودم ببین مشکل من اینه که تو بر نمیگردی
دلت از هر کی پر بود سر من خالی کردی خبردار شدی باختم خوشحال
پوگوشیپدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
.
.
.
:|
خاک تو سرت لنتی!خب؟
 
مقدمه؛
طرف های‌ متعاهد با در نظر گرفتن‌ اینکه‌ مجمع‌ سازمان‌ ملل‌ متحد بوسیله‌ قطعنامه‌ شماره‌ (1)86 مورخ‌ 11 دسامبر 1946 خود اعلام‌ داشته‌ که‌ کشتار جمعی‌ (ژنوسید) جنایتی‌ است‌ که‌ نسبت‌ به‌ حقوق‌ بین‌الملل‌ ارتکاب‌ می‌شود و برخلاف‌ روح‌ و مقصد سازمان‌ ملل‌ بوده‌ و دنیای‌ متمدن‌ چنین‌ عملی‌ را محکوم‌ می‌کند و با اذعان‌ باینکه‌ در تمام‌ دوره‌های‌ تاریخ‌ این‌ عمل‌ خسارات‌ بسیاری‌ به‌ عالم‌ انسانیت‌ وارد ساخته‌ است
ای خدا ، ای خالق عشق و شعور
ای خداوند گرامی ای غفور
کن کمک تا آنکه برداریم ما 
گام دوّم با خردمندی و شور
کشور ایران کند با اقتدار
از گذرگاه خطرناکش عبور
با تعمّق کرده دشمن را فلج
حق شود حاکم در اجرای امور
حال و روز تک تک مردم شود
پر زشادیهای همراه غرور
صبر آنها میوه ی خود را دهد
صلح و خوبی بهر عالم با وفور
روبروی ظلم و جور شرق و غرب
گشته دولتهای اسلامی جسور
یک نگاه تازه حاکم تا از آن
رهبران مسلمین گشته فکور
از تشرهای شیاطین واهمه
گردد از کلّ مسلم
می‌دانید یک نقاش کی می‌فهمد که نقاشی‌اش تمام شده؟ دقیقا در همان لحظه‌ای که همه چیز به نظرش تمام شده و بی‌نقص می‌آید. همان لحظه‌ای که دیگر نمی‌تواند چیزی از خود به نقاشی اضافه کند. همان لحظه‌ای که می‌بیند هر تغییر و دست بردنی در نقاشی فقط کار را خراب‌تر می‌کند. در عالم نقاشی اما یک لحظه‌هایی هم هست که می‌دانی کار تمام نشده، می‌دانی یک جای کارت می‌لنگد اما باز هم نمی‌توانی چیزی از خود به نقاشی‌ات اضافه کنی. نمی‌دانی مشکل از کجاست. نم
شب طولانی یلدا گذرکن/به کوی یوسف زهراسفرکن/شده یلدای ما مشکل، فراقش/برو تواهل عالم راخبرکن/بودکم کم زمان وروز موعود/به شیعه حضرت مولا نظر کن/شده دشمن پرازظلم وجنایت/مسلمان رابگوفکرخطرکن/بشوعمار ومالک سوی دشمن/برنابودیش کاری دگرکن/مسلمان بابصیرت هست پیروز/خلاصی خویش را ازدست شرکن/ولایت گوهرخوب خداوند/به عشقش دردل شیعه اثرکن/زسوی یاریش بایدبه پاخاست/برای جمع یک لشکرهنرکن/نگرنائب برای اوست رهبر/درون قلب مملواز گهرکن/ظهورش لذت دیداردارد/د
شب طولانی یلدا گذرکن/به کوی یوسف زهراسفرکن/شده یلدای ما مشکل، فراقش/برو تواهل عالم راخبرکن/بودکم کم زمان وروز موعود/به شیعه حضرت مولا نظر کن/شده دشمن پرازظلم وجنایت/مسلمان رابگوفکرخطرکن/بشوعمار ومالک سوی دشمن/برنابودیش کاری دگرکن/مسلمان بابصیرت هست پیروز/خلاصی خویش را ازدست شرکن/ولایت گوهرخوب خداوند/به عشقش دردل شیعه اثرکن/زسوی یاریش بایدبه پاخاست/برای جمع یک لشکرهنرکن/نگرنائب برای اوست رهبر/درون قلب مملواز گهرکن/ظهورش لذت دیداردارد/د
شب یلدای شیعه غیبت مهدی دوران است/فراق یوسف زهرا مثال هر زمستان است/چه سخت وباز طوفانی دل هرعاشقش باشد/در این دنیای وانفسا گلاب چشم ریزان است/زگریه حالت شیعه شده بسیار طوفانی/همانازمزم چشمان کنون بر دیده ارزان است/غم ودرد فراقش راشب یلداکندمعنا/که بعدشب رسد روزی که خورشیدش فروزان است/الا ای شیعه کاری کن که آید یوسف زهرا/جهان از ظلمت دشمن گرفتارو پریشان است/ولایت بابصیرت را به شیعه توصیه داریم/که الگوی کمال ما همان مصداق انسان است/دعا خوان ف
شب یلدای شیعه غیبت مهدی دوران است/فراق یوسف زهرا مثال هر زمستان است/چه سخت وباز طوفانی دل هرعاشقش باشد/در این دنیای وانفسا گلاب چشم ریزان است/زگریه حالت شیعه شده بسیار طوفانی/همانازمزم چشمان کنون بر دیده ارزان است/غم ودرد فراقش راشب یلداکندمعنا/که بعدشب رسد روزی که خورشیدش فروزان است/الا ای شیعه کاری کن که آید یوسف زهرا/جهان از ظلمت دشمن گرفتارو پریشان است/ولایت بابصیرت را به شیعه توصیه داریم/که الگوی کمال ما همان مصداق انسان است/دعا خوان ف
درحریم پاک ایزدجان پیغمبرعلی است/باکرامت تاقیامت ساقی کوثر علی است/مقتدای اهل عالم معدن علم وکمال/عرش حق باشدمزین ذکر یاحیدرعلی است/مثل قرآن محمدحجت یزدان شده/آسمان بندگی رااسوه واخترعلی است/گشته الگوی فضیلت درمیان اهل بیت/درولایت حضرت او سیدو رهبرعلی است/جانشین ناب احمد همسربرفاطمه/تاقیامت مردایمان حضرت وسرورعلی است/قاب قوسین رفته احمدباولای مرتضی/درجهان ازبهرشیعه زمزم گوهرعلی است/عشق اوشرط وصال وهم کمال وبندگی/درتجلی حقیقت آیت ودل
عجم، بر کف ترا آن جام جم نیست،
عرب یا رب رها از بند غم نیست.
برای آدمی دام است عالم،
چو آدم واقف از راز عدم نیست.
 
ز باغ وصل تو یک گل نچیده،
هزاران خار غم بر دل خلیده.
تو نور چشم من، ای نور دیده،
که دیده چون تو زیبایی ندیده.
 
نگفتم پیش کس گر از غم دل،
الم دارد دلم در عالم دل.
درون خانه چشمم نهانی
حرم سازم برای محرم دل.
 
به روی سینه ات کی سر گذارم؟
تپشهای دلت را کی شمارم؟
شکست از سنگ هجرت شیشه دل،
بیا، با ناز خود بشکن خمارم.
 
ترا بار دگر پیدا کنم من،
دین زنده می ماند هماره از خون سیدالشهدا
تا بیاید صاحب امان منتقم خون سیدالشهدا
خون می بارد بر عالم به عشق ذره ای از ثارلله
عالم همه معنا گرفته از سجود وجودت یا ثارلله
آیا شود که بفهمیم مهلت تمام گشت و عمری تباه
بلکه کشاند به معنای فهم بی نصیبان را ثارلله.
پر قدیسه عالم بین  شعله های آتشگر گرفت از آن زبانه فامطه تمام آهشبیت اول که بسوزد همه واژه ها بسوزندقافیه آب شد از غم،غزلم فدای مادررنگ پر چرا پریده،رنگ در چرا چنین استشاعری محو علی شد،مات قهرمان خیبرقهرمان کشیده می شد،روی خاک کوچه ی تنگفاطمه به گریه پرسید فضه کو حضرت حیدربین کوچه ها دوید و خبر از علی نبود وزیر گنبد کبود و مادری در پی شوهرمادر نبی تو بودی،مادر علی تو هستیدر پی ولی که رفتی بر زمین ریخت گل و پربیت حق بیت علی بود،بین این بیت پر
بسم الله الرحمن الرحیم
چه دورانی بود روز  هشتِ هشتِ هشتاد و هشت که ولادت خورشید هشتم ولایت بود. و یاد حضرت در آن دوران پر تلاطم در جامعه‌ی ما پیچید.
و این که امروز، یعنی هشتِ هشتِ نود و هشت، فردای شهادت ایشان است.
گویی عدد هشت با ولایت ایشان گره خورده است و دوست دارد نمایانگر ایشان باشد.
 
با این همه دلمان غمگین است.
دلمان راغب و طالب حریم ایشان شده است.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
 
ایشان عالم اسلامی را پس از خودشان، با رایحه‌ی خوشب
 از خدا هستیم همه، همۀ عالم از خداست، جلوۀ خداست و همه عالم به سوی او برخواهند  گشت. پس چه بهتر که برگشتش اختیاری باشد و انتخابی و انسان انتخاب کند شهادت را در راه خدا و انسان اختیار کند  موت را برای خدا و شهادت را برای اسلام.
امام خمینی رحمت الله علیه
 
جهت دریافت این عکس نوشته شهید عباس دانشگر کلیک کنید
 
شما می توانید این تصویر را در کانال ها یا اینستاگرام منتشر بفرمایید
 
التماس دعا
رنگ‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، مثلا رنگ‌های سفید، برنز، خاکستری، آبی اقیانوسی، بژ و مشکی همیشه شیک هستند؛ آبی، رنگی آرامش‌دهنده و قرمز، جذب‌کننده و نشاط­‌آور است. ما در این مقاله، ده روش ارزان و آسان برای جذاب‌تر شدن استایل و پوشش را برای شما شرح داده‌ایم.
ادامه مطلب
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
 
در این چند خط قرار است پیرامون اینکه "اصلاً چرا باید شعر بخوانیم و شعر کدام درد ما را دوا می‌کند" به گفتگو بنشینیم، ان شاءالله.
 
ـ عالم شعر، عالم فرامنطق است.
دنیا منطقی روزمره‌ات را تصور کن و چرخی در آن بزن تا به چیستی دنیای فرامنطق پی ببری.
در دنیای منطقی، از شیرِ ظرفشویی خانه ها آب بیرون می‌آید، دست ها در آب خیس می‌شوند و این همه طبیعی است (بخوانید منطقی).
در عالم منطقی تو اگر زمین خورده ای، زمین خورده ای.اگر ش
جهان مدیون برعیدغدیراست/علی براهل این عالم امیراست/بروبا عشق حیدرسوی مولا/که آقادر دوعالم بی نظیراست/پرستش با علی آغاز دین شد/ولایت برترین خط ومسیراست/هرآنکس راه مولا بر گزیند/سعادت درتجلی خوش ضمیراست/علی وشیعه راتبریک ناب است/ولایت نعمت خوب وکبیر است/پیام عیدحیدر شد سعادت/علی بافاطمه خیرکثیراست/برای مومنین پاداش او نیک/ولایت محوران راحق بشیراست/بهشت جاودان ارزان شیعه است/که در جنت برای او سریراست/صفای اهل بیت ونور قرآن/علی ازبهر پیغمبر
ما آدم‌های ضعیف، در شرایط مزمن مشاهدهٔ رفتارهای غلط جمعی و در سایهٔ صبر و سکوت پروردگار عالم، کم‌کم به بیخیال، مگه چی می‌شه؟»های زیادی عادت می‌کنیم. اما خداوند دوستمان داشته که محب شما اهل بیت هستیم و در موقعیت‌های زمانی مختلف، به بهانه‌های گوناگون، کلام و منشتان را مرور می‌کنیم. ادب و بندگیتان در برابر پروردگار، مفاهیم والای انسانی در فرمایشات و منشتان و اعتقاد راسختان به فرمان‌های پروردگار عالم، در میانهٔ همهٔ این ابتلائات، دوب
مجتهد اعلم را از چه راههایی می توان شناخت؟مجتهد و اعلم را از سه راه می‌توان شناخت:اول: آن‌که خود انسان یقین کند، مثل آن‌که از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد.دوم: آن‌که دو نفر عالم عادل که می‌توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط آن‌که دو نفر عالم عادل دیگر با گفته‌ی آنان مخالفت ننمایند.سوم: آن‌که عدّه‌ای از اهل علم که می‌توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند و از گفته‌ی آنان اطمینان
مرحوم علامه مجلسی نقل می کند: فردی به نام ابوالوفای شیرازی در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت(ع) می شود. شب در عالم رویا، پیامبر اکرم(ص) را زیارت می کند. حضرت به او (ابوالوفای شیرازی) می گویند: اگر کارد به استخوان رسیده و شمشیر به گردنت رسید، فرزندم مهدی(عج) را صدا بزن و بگو: یا صاحب اَّمان انا مُستَغیث بک. الغوث ادرکنی ( مهدی جان؛ من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس.) اب
هوالحق
.بسم الله الرحمن الرحیم خیلی حرف درونش دارد، اُمّ الاسماء الله است، خیلی چیزها از الله درمیاید، از رحمان درمیاید، از رحیم در میاید. قرآن میفرماید: (بل نحن محرومون) ما محروم هستیم، یعنی همین که به اندازه همه عالم آفرینش در بسم الله الرحمن الرحیم درونش حرف دارد، مطلب دارد، درونش مقام دارد، عالی ترین مقامی که انسان در سیر الی الله میتواند برسد، مقام بسم الله الرحمن الرحیم است.تا باطن بسم الله برای ما کشف نشود، هیچی از عوالم. همانطور ک
امام صادق ع فرمود کسی که حدیث مارا برای سوددنیا خواهد در اخرت بهره ای ندارد و هرکه انرا برای خیر اخرت جوید خداوند خبر دنیا و اخرت باو عطافرماید 3 و فرمود هرکه حدیث را برای سود دنیا خواهد در اخرت بهره یی ندارد4 وفرمود چون عالم را دنیا دوست  دیدید اورا نسبت بدینتان متهم دانبد  وبدانید دیاریش حقیقی نبست  زبرا دوست هر چیری گرد محبوبش میگردد و فرمود خدا بداود وحی فرمود که میان من وخودت عالم فریفته دنیا را واسطه قرار مده کهترا از راه دوستیم بگردان
✅مرحوم شهید دستغیب (ره):
یکی از علمای نجف حدود ید سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. 
شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟
فرمود:
مشکل ما تا همین 20 سال پیش برای ساخت هواپیما و موشک چی بود؟ علمش بود, یعنی محاسباتش بود, نه؟
ممکن نیست کسی بخاد یه دستگاهی بسازه بدون حساب و کتاب! اگه بی حساب جلو بره, معروفه که میگن پولشو دور ریخت.
هیچ پزشکی چاقوشو همینطوری تو شکم مریض فرو نمی کنه؟
هیچ مهندسی همینطوری نمی گنه ایجا یه موتور 30 کیلووات نیازه
توی زمین, بازی کنارو همین طوری که نمیشه ول کنی, چینش خیلی مهمه! نه؟
 خلاصه و هیچ فیزیکدانی .
همه قبول داریم که این دنیا موبه موش دقیقه و منظ
آیت الله جوادی آملی: قبلاً در میدان بازی، این بازی بود که پای چوبین درست می‌کردند که ده سانت اگر کسی آن پای چوبین را داشت از دیگر بچه‌ها بلندتر بود، این در ادبیات ما اثر گذاشت، گفتند:اگر کوتهی پای چوبین مبندکه در چشم طفلان نمایی بلندگاهی آدم عالم نیست و خود را عالم معرفی می‌کند، گاهی عادل نیست و خود را عادل معرفی می‌کند، گاهی صاحب مقام نیست و خود را صاحب مقام معرفی می‌کند، این همان بازی میدان کودکانه است که پای چوبین می‌گذارند تا ده سانتی
قلم شهید چمران به حقیقت عالم وصل است.
احساس می‌کنی میفهمی که نگاشته‌های یک عارف را می خوانی که طعم حرفهایش را چشیده است.
مخصوصا که بعضی از نوشته ها موقعیت‌های خاص داشته است و این را میتوان از توضیحات کوتاه ابتدا متن‌ها فهمید که توسط گردآورنده یعنی مهدی چمران آورده شده است.این توضیح‌ها راهگشا است برای درک متن.
وقتی شهید چمران را مینگرم با خود میگویم اینها افسانه نیست، بوده اند، در همین خاک و در همین زمین زیسته‌اند. و چقدر آدمی دلش می خواهد
آیا به دنبال یک کار نیمه وقت آسان هستید؟ این که آیا شما شغل دوم را می خواهید که از اولین کارتان راحت تر باشد ، در مدرسه هستید و می خواهید در حالی که هنوز وقت خود را برای تحصیل ، کار در آخر هفته دارید ، مقداری پول اضافی کسب کنید یا به سادگی می خواهید درآمد خود را با یک کار پاره وقت که نیست بیش از حد استرس زا ، گزینه های زیادی در دسترس است.
ادامه مطلب
 
✅در گذشته آن قدر تکاثر زیاد شده بوده که میگفتند؛کی گفته مرگ هست؟بعدمرگ هست؟حساب و کتاب هست؟جحیم هست؟چه کسی رفته دیده؟ و.قرآن دوبار میفرماید؛《سوف تعلمون》 سوف تعلمون اول؛برای حالت احتضار و سوف تعلمون دوم؛برای عالم برزخ هست.یعنی شما هم در حالت احتضار میفهمید که همه این حقایق حق هست،و هم در عالم برزخ 
ادامه مطلب
آیت الله جوادی آملی: ما کسی را تسبیح می‌کنیم که از او کمک می‌خواهیم. کسی که می‌تواند مشکل ما را حل کند، باید مشکل نداشته باشد. کسی که بی‌نیازی ما را تأمین می‌کند، باید بی‌نیاز باشد.یک. ما چون خودمان نیازمندیم، تنزیه می‌کنیم کسی را که مشکل ما را حل می‌کند؛ این می‌شود تسبیح» [سبحان الله].دو. چون مشکل ما را حل می‌کند و نیاز ما را برطرف می‌کند، حق‌شناسی می‌کنیم و او را شکر می‌کنیم، این می‌شود تحمید» [و بحمده].
به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا بوسیله نقل از اسپوتنیک نوشت که، فقیه ولیعهد برای چهارمین بار از لفظ از شورای عالی اتحاد اماراتبه نشانی رئیس این ملا نشین حاشیه خلیج فارس انتخاب می شود. بوسیله علت شیوه مهم امارات متحده عربی، ریاست او داخل این دوره پنج ساله خواهد بود. خلیفه مبنا زاید متولد ۱۹۴۸، مهتر فعلی امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن خسرو آل نهیان بنیانگذار امارات است که تو سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش مهتر امارات و حاکم ابوظبی شد. افش
عیدقربان تاغدیرخم بودایام ناب/در صفای بندگی باشد طلوع انقلاب/وقت هم عهدی شیعه باامام و رهبری/مقتدای اهل عالم هست مثل آفتاب/پشت پایی زن به دنیا با تجلی خلوص/حب این دنیابرای اهل آن باشدسراب/باولایت تاشهادت درس خوب دلبری/پیروی از ولایت هست عشق بوتراب/اهل بیت مصطفی هم گشته الگویی زنور/فضل آنان مثل باران نازل اندر کتاب/درس این قرآن وعترت در ولایت محوری است/شیعه رابا عشق حیدر میرسد هردم ثواب/معرفت لازم بگردداز برای بندگان/دشمن مولا همیشه هست در
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب