نتایج پست ها برای عبارت :

قلبیمین حاکمی سن سن

بازنویسی حکایت حاکمي دو گوشش ناشنوا شد
بازنویسی حکایت حاکمي دو گوشش ناشنوا شد حکایت نگاری صفحه 66 نگارش هشتم
حاکمي دو گوشش ناشنواشد. مداوای طبیبان هم اثری نکرد. حاکم از این پیشامد که باعث شد او دیگر صدای هیچ مظلومی را نشنود بسیار ناراحت بود و نمی دانست چه کند. روزی شخص دانایی، نزدش رفت و با اشاره و به کمک نوشتن به او گفت: ای سلطان، چرا غمگین هستید؟ شما یکی از حس های خود را از دست داده اید، خداوند به شما حواس دیگر هم داده است که سالم اند، آنها را
افشین آذری – یاخجی کی وارسان
دانلود آهنگ افشین آذری به نام یاخجی کی وارسان

Afshin Azari – Yakhji Ki Varsan
متن آهنگ یاخجی کی وارسان
 
سلطانیم میر دویماغ اولور او گوزلردن
سلطانیم میر دویماغ اولور او سوزلردن 
 
اورگیمدن هش بیر خبرین یوخ یوخ ، نقدر من سنی ایستمیشم چوخ چوخ 
گورجاخسان گورجاخسان 
سنه خاطیر گور نینیجم دوز دوز ، یاری یولدان من دومیجیم سوز سوز
گورجاخسان گورجاخسان
یاخجی کی وارسان ، اورییمین سسی 
یاخجی کی وارسان ، قلبيمين گوشسی 
نفسیم یاخجی
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
 
 دانلود آهنگ ترکی جدید وقار صدا به نام فرلانیم باشوا

Vuqar Seda – Firlanim Basova

دانلود آهنگ ترکی وقار صدا به نام فرلانیم باشوا
دانلود آهنگ با دو کیفیت ۱۲۸و ۳۲۰
 
متن آهنگ ترکی وقار صدا به نام فرلانیم باشوا
فرلانم باشوا فرلانم
سن شمع اول منده کی پروانه تک
فرلانم باشوا فرلانم
اذیم ور بیر دلی دیوانه تک
فرلانم باشیوا فرلانم
گوزللیین آلدی عاقلمی باشدان
چوللره سالدی دلی مجنون کیمی
سحرده آخشامدا سنی دوشونورم
سن اولموسان بو ق
#در_مکتب_عاشورا
خطرناک تر و نابود کننده تر از هر چیزی برای دین اسلام، فسق و ظلم حاکمي است که به نام اسلام و با لباس خلافت رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله حکومت می کند و بر خلاف اسلام و سیره ی حضرت مشی می کند. و فاتحه ی اسلام را باید خواند آن هنگام که امت به فرمانروایی چون یزید مبتلا گشت»( اللهوف فی قتلی الطفوف، موسسة الاعلمی للمطبوعات، الطبعة المصححة الاولی، ص 18)
روزی حاکمي به وزیرش گفت:امروز بگو بهترین قسمت گوسفند را برایم کباب کنند و بیاورند.
وزیر دستور داد خوراک زبان آوردند.چند روز بعد حاکم به وزیر گفت:امروز میخواهم بدترین قسمت گوسفند را برایم بیاوری و وزیر دستور داد باز هم خوراک زبان آوردند.حاکم با تعجب گفت:یک روز از تو بهترین خواستم و یک روز بدترین هر دو روز را زبان برایم آوردی چرا؟؟؟وزیر گفت: "قربان بهترین دوست برای انسان زبان اوست و بدترین دشمن نیز باز هم زبان اوست"  
قدر 4 چیز را پیش از از دست
خیلی وقتها می شنویم که بعضیا کلی انتقاد از زمین و زمان می کنند. همه بالاسری های خود را نادان و بی کفایت می دانند. ولی آیا واقعا مثلا در یک شرکت می شه یک مدیر نالایق بر تعدادی از افراد لایق مدیریت کند؟ 
منظور اینجانب استثا ها نیست. ولی وقتی کلیت را نگاه می کنیم آیا افراد زیر دست داناتر از افراد بالادست هستند؟
من اعتقاد دارم خیر
 
آیا حکومت نادانان بر دانایان امکان پذیر است؟ من اعتقاد دارم خیر
 
به هیچ وجه نمی توانم قبول کنم که در یک شرکت و یا در ی
باسمه تعالییاران پیغمبرسلمان فارسیغزل۲در روایات است نام احمد و ذکر و نشانهر چه گیرد هدیه باشد از برای دیگرانچون نهان بودی علاماتی سه گانه بر نبیرفت سلمان تا بجوید در نبی آن را عیانمهر احمد بین کتفینش چو پیدا کرد اوواگذارد دین خود، مسلم شود هم بعد از آناو سفر بنمود از ایران، شد غلامی بر عرباحمد مرسل نمود آزاد او را بی گمانبر نهادش اسم سلمان و بگفتا یار ماستاو قوی بود و شجاع و صاحب علم زمانحفر خندق از برای حفظ مردم طرح اوستمنجنیق آورد او، بهر
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمری است که امیر المومنین سقیفه،یزید، سر فرزند پیامبر رحمت را درون طشت شراب می گذارد و با چوب خیزران بر .ضربه میزند،
در اسلام عمری است که خلیفه سقیفه ،یزید،شراب مینوشدوبا محارم میکند.
و اهل بیت پیامبر را اسیر میگیرند.
یزید فرزند خلف دایی مسلمانان سقیفه معاویه تربیت یافته سقیفه است
معاویه حاکمي است که از طرف عمر اختیار تمام داشت
و عمر چشم بر روی تمام اشرافیت معاویه و ربا و.بست
در چشم
 
 
 
 
 
می پرسند چرا شیعه علی هستید؟
 
 
 
می گویم ما به خود می بالیم مقتدایمان مردی است که:
 
 
اولین مرد ایمان آورنده به پیامبر خاتم صلّی الله علیه و آله و سلّم بود.
 
 
مردی که 25 سال از حق حکومت خود که انتصاب الهی بود به خاطر اسلام » گذشت و با غاصبان حق خود چنان وحدت کرد که عمر گفت:
" لولا علی لهلک عمر " 
 
 
حاکمي ضد ظلم که ستم بر یک زن یهودی را که در ذمّه حکومتش می زیست تاب نیاورد و فرمود اگر مسلمانان از این ستم بمیرند رواست.
 
 
امیری آنچنان که
 
هدف اصلی فلسفه
فلسفه قرار بود خود چیزها را نشان دهد. مثلا خود عدالت را. فیلسوف هم قرار بود حکیمِ  حاکمي باشد تا جامعه را به خود عدالت برساند. 
 
فاصله ی نخست 
مشکل از زمانی آغاز شد که معلوم شد برای رسیدن به خود عدالت ، نخست باید تعریف عدالت را دانست. تلاش برای تعریف عدالت اولین فاصله از فلسفه بود. دو هزار سال است که نظریه های عدالت به دنبال تعریف این مفهوم هستند و هنوز تعریفی از عدالت نداریم تا به هدف اصلی فلسفه برگردیم و خود عدالت را پیدا ک
آمریکا رو در نظر بگیرچشم باز بکنی ببینی همه مسلمانند و صدای اذان در سراسر کشور طنین اندازاروپا رو در نظر بگیرببینی انگلیس و فرانسه و آلمانش صف بستند برا نماز جماعتاز طرفی عربستان سنی رو در نظر بگیرچشم باز کنی ببینی همه شیعه اند و زیر علم اهل بیت(ع)مصر و مای و بقیه کشورها هم بهکذاتصورشم شیرینهولی این نیست که ناممکن باشهیا مربوط به زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه و تشکیل حکومت واحد جهانی باشهآیه ای تو قرآن هست که اگه همین امروز بدرس
در واقع نادر از شگفتی های بی مانند تاریخ ایران است. گاهی فکر می‌کنم جادوگری فسونکار به قدرت و عظمت شکسپیر لازم است تا تراژدی حیات او را بنویسد. هیچ لازم نیست این شخصیت تاریخی را از عالم واقعیات به سپهر خیال انتقال دهیم تا رنگ و بوی تراژدی پیدا کند، او خود از لوازم و مشخصات یک قهرمان تراژدی چیزی کم ندارد. آنچه کم داریم، روایتگری سخت‌کوش و پژوهشگر و هوشمند است که چهره او را از پس پرده مات غبار گرفته و زنگار آلودِ متون تاریخی بیرون بکشد و در مع
آنچه حسین از آن گذشت فقط جان و مالش نبود که این البته خود، کاری بزرگ و بی مانند است. دل بریدن از زندگی و خریداری مرگی سخت با عطش و غربت و آتش، آسان نیست.
حسین علیه السلام از محبت همسر و فرزند و اهل و عیال نیز گذشت و می دانست با رفتنش، دستکم چهل روزی گرد اسارت و آوارگی بر وجودشان خواهد نشست.
حسین از آبرویش نیز گذشت. قیام بر ضد حاکمي ناجوانمرد که همه رسانه ها را برای تخریب شخصیت او بسیج کرده و تهمت ها روانه اش می ساختند، شهادت روح در مقتل شبهات و زخم
آریستوکراسی را دو حالت مختلف معنی کرده اند: حکومت اشراف و حکومت نخبگان.در حکومت اشراف به صرف زاده شدن و تعلق به طبقه ی بالای جامعه حق حکومت بر سایر طبقات به وجود می آید و حکومت اشراف نیز موروثی می باشد. در انتقاد از این نوع حکومت میتوان بسیار سخن گفت و اصلا به نظر میرسد که نیازی به انتقاد نیست چرا که این شکل حکومت دارای طرفداری نمیباشد(مگر احتمالا خود اشراف!) چنانچه حکومت اشراف و طبقات ناشی از آن در جهان منقرض شده و به تاریخ پیوسته است.حکومت نخ
#ادبِ_حسینی
مروان بن حکم یک روز پس از اینکه والی مدینه- ولید بن عتبة- بیعت با یزید را به امام حسین علیه السلام عرضه می کند و ه السلام نمی پذیرند، ایشان را می بیند و به حضرت عرض می کند: ای ابا عبدالله من برای تو ناصحی هستم، مرا اطاعت کن تا به رشد برسی.ه السلام می فرماید: و ما ذاک، قل حتی اسمع. نصیحت تو چیست، بگو تا بشنوم.(1)
شخصیت مروان بن حکم:مروان فرزند حَکَم کسی که پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله او و پدرش را به طائف تبعید کرد و در
دانلود کتاب ایمونولوژی ابوالعباس با ترجمه فارسی
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
طرح لایه باز سربرگ در2رنگ(2)-با فرمت های Aiو PSD – .varnagraphic.ir › bios › طرح-لایه-باز-سربرگ-در2رنگ2-با-فرمت-های-aiو-.طرح لایه باز سربرگ در2رنگ(2)-با فرمت های Aiو PSD قابل ویرایش در فتوشاپ و . دانلود کتاب ایمونولوژی ابوالعباس 2015 (ترجمه فارسی)دانشجویان و کاربران گرامی .دانلود کتاب ایمونولوژی ابوالعباس (Abul K. Abbas)lab-sciences.blogfa.com › postاین کتاب به زبان فارسی هم ترجمه شده است . کتابی که برای دان
گاهی نباید دانست که چه می‌شود. گاهی نباید چشم‌ها را شست، بلکه باید چشم‌ها را بست و ندید. نبینیم این حجم از رخوت و امید هم‌زمان را، نبینیم این حسرت و شوق هم‌زمان‌ را، نبینیم این بلاتکلیفی و حسّ انجام وظیفه‌ی هم‌زمان را. دو شب پیش که با سردردی سوزان که ناشی از سرما بود خوابم برد، به مخیلاتم هم نمی‌رسید که حکومتی در تاریخ بتواند قیمت کالای اساسی را سه برابر کند و به دوربین‌ها لبخند بزند. صبح که بیدار شدم و نگاهی به گوشی انداختم دیدم که بعله
دانلود کتاب نقد عقل محض کانت pdf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
و اجتماع اخالقی در فلسفه اجتماعی کانت ی نیی خود آ - دانشگاه .https://jop.ut.ac.ir › .توسط توکل - ‏2015در این مقاله، نخست نقدهای هگل بر آراء ی و اجتماعی کانت مرور خواهد شد . سپس با . نقد هگل بر فلسفه. ی ی و . هایی از کتاب دین در محدوده عقل تنها شرح خواهیم داد . .2. فلسفه . کانت آزادی در این معنی را یک ایده محض استعالیی می. -. نامد و آن را .دانلود کتاب عقل و ایمان از دیدگاه ابن رشد، صدرالمتال
صادق خلخالی از جمله انقلابیونی است که پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر مسند حاکم شرع
دادگاههای انقلاب ، دست به مجازات شمار زیادی از ضدانقلاب زد که این مجازات
ها حرف و حدیث های زیادی ایجاد نمود!داستان خلخالی ، داستان تازه ای
نیست و بلکه در هر انقلابی که علیه حاکمي برپا میشود ، اگر انقلاب منجر به
تغییر ساختار ی گردد ، فرد یا افرادی دست به پاکسازی فیزیکی ضد انقلاب
میزنند!حتی در انقلاب فرانسه (که فخر روشنفکران ایرانی به شمار میرود) شخصیتی ک
درس شماره: ۳عنوان: خلافت الهی


"وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ"
سوره بقره،آیه ۳۰
هنگامی که پروردگار تو به فرشتگان گفت "من روی زمین جانشین و حاکمي قرار خواهم داد؛ فرشتگان گفتند" آیا کسی را در زمین قرار می دهی که فساد و خونریزی می کند؟
یکی از برتری های تاریخ آذربایجان این است که در تاریخ بشریت شاید کمتر نام جغرافیایی وجود دارد که قدمتش بیشتر از آذربایجان باشد و همین امر بر اعتبار این کلمه مقدس می افزاید. بیشتر از دو هزار سال است که نام این سرزمین مقدس آذربایجان است و در طی تاریخ دولتهای مستقل، نیمه مستقل زیادی در این سرزمین پیدا شده و یا دولتهای در این سرزمین تاسیس شده و امپراطوری هایی بوجود اورده اند که امپراطوری صفوی و افشاریه از این جمله اند. در دوره قاجاریه اهمیت آذربا
درس شماره: ۴۴عنوان: محور وحدت

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ذَلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا "سوره نساء، آیه ۵۹ای کسانی که ایمان آورده اید! اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولوالامر [اوصیای پیامبر] را. و هرگاه در چیزی نزا
محمد اسفندیاری می‌نویسد:
حماسه عاشورا
یک بُعد نهضت عاشورا حماسه است؛ از آن رو که امام حسین (ع) رویاروی حکومتی ستمگر ایستاد. در مقابل زور، سر خم نکرد و به ذلت تن نداد و آشکارا گفت: ”مرگ با عزّت، بهتر است از زندگی با ذلّت. [۱] ایستاد، جنگید، زخم برداشت، کشته شد؛ اما همه زخم‌ها در جلو بدنش بود؛ از آن رو که به دشمن پشت نکرد. [۲] بدین ترتیب، به گفته ابن ابی‌الحدید، امام حسین کسی است که تسلیم نشدن و زیر بار زور نرفتن را در میان عرب [بلکه در میان همه
یک نوع از جنگ‌های عصر خلفا، جنگ‌های خارجی و با هدف کشورگشایی بود. نخستین مسئله مهمی که درباره این جنگ‌ها بایستی درباره آن بحث شود، موضع معصومان و به‌ویژه علی علیه‌السلام در برابر فتوحات خلفا است.
سیره پیامبر (ص) نشان می‌دهد که آن حضرت در تمام دوران 13ساله مکه، اجازه درگیری نمی‌داد و تنها در پی پرورش شخصیت‌های ناب اسلامی بود و پیوسته با بیان معارف عالی اسلام، در پی نشر اسلام بود. حتی پس از آن‌که پیامبر (ص) در مدینه مستقر شد و تشکیل حکومت دا
این دوره آغاز تغییرات بنیادی در فرهنگ جامعه ایران بود. از یک سو، رابطه­ی سرد و متشنج بین برخی از علما و دولت و از سوی دیگر، خصومت و مبارزه بازرگانان و روشنفکران با دولت که ناشی از استبداد و فساد دستگاه اداری کشور بود، موجب نزدیکی هرچه بیشتر گروهی از علما به بازرگانان و روشنفکران شد. پادشاهان قاجار برای متلاشی کردن پیوند مذکور و مشروعیت بخشیدن به سلطنت خود خیلی تلاش می­کردند. با اینکه آنان در انجام مراسم مذهبی دقت و ظرافت خاصی داشتند و فعالی
آشنائی باعقیق سیاه:
سنگی از گدازه به رنگ سیاه، سرشار از اسید سیلیسیک به همراه ماده ای آهن دار که رنگ آن را تشکیل می دهد. این سنگ در بازار داد و ستد بیشتر به نام "عقیق سیاه در گلوله های برفی" نامیده می شود. مهمترین توده های این سنگ در کشور یونان، مکزیک، ایسلند، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا یافت می شود. این سنگ به گونه های متفاوتی وجود دارد، از جمله: عقیق سیاه در گلوله های برفی، عقیق سیاه دودی و عقیق سیاه ماهون که بسیار کمیابند (سنگ درمانی، شوفل
Ali Rejali:باسمه تعالیفراز هایی از نهج البلاغهدودمان امویغزل۴
چون پیمبر از بنی هاشم رسالت برگزیددشمنی بر احمد و آلش به اعلا حد رسید
چون طوایف متحد گشتند در قتل نبیمی کند هجرت پیمبر، چون امان از خود ندید
در مدینه دین حق نشر و مسلمانی رواجشد مدینه قلب اسلام و مداوم آن تپید
لشکر مکه شود تسلیم احمد بی نبردچون ابوسفیان شود ناچار و گردد نا امید 
بعد احمد فرصتی آمد پدید و فتنه هاروح را بر پیکر سفیانیان عثمان دمید
مسلمین بیعت نمودند با امیر المومنینجمل
پروتکل چهارم
هر حکومت جمهوری باید در زندگی خود مراحلی را پشت سر بگذارد. نخستین مرحله، روزهای آغازین پس از تأسیس آن است. در این مرحله عناصر تهور و جنون بروز می‌کند و قدرت طبقات پایین جامعه حاکم می‌شود و حکومت، مثل آدم‌های مست تلوتلو می‌خورد. در مرحله‌ی دوم، اجامر و اوباش که به دنبال هر صدایی به راه می‌افتند، رو می‌آیند و اینجاست که هرج و مرج سر بر می‌دارد، و سرانجام آن پیدایش دیکتاتور است. این حاکم خودکامه نه محمل قانونی برای حکومت خود دا
پروتکل نهم
برای پیاده کردن اصول خود باید به اخلاق ملتی که در میان آن به سر می‌بریم و در کشورش کار می‌کنیم، توجه نماییم. اگر بخواهیم اصول خود را به گونه‌ای آشکار و فراگیر و با شیوه‌ای یکنواخت در مورد او اجرا کنیم و برای تغییر و اصلاح ماده‌ی تعلیم و تربیت آن ملت به نحوی که با اهداف و اسلوب ما منطبق باشد، این روش را بپیماییم، امیدی نیست که به موفقیت دست یابیم، اما اگر اجرای این اصول یا بیداری و هوشیاری صورت گیرد در مدتی کمتر از ده سال اخلاق و ح
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب