نتایج پست ها برای عبارت :

محم الشیخ الا اکسر شوکتها

 
_____________________________________________________________________
انه رمز اسلامی _ وطنی كرس حیاته فی خدمة الاسلام و مدرسة اهل البیت علیهم السلام  و قضایا الامة و حمایة مصالحها الكبرى  
_____________________________________________________________________
 
بیان صادر من سماحة آیة الله الشيخ/ عباس الكعبی (حفظه الله) عضو جامعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة و عضو هیئة رئاسة مجلس خبراء القیادة بشأن الحكم الصادر من المحاكم الكویتیة ضد سماحة آیة الله الشيخ/ حسین المعتوق (حفظه الله) بسم الله ال
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِگزارش کتاب: الشيخ محمد بن عبد الوهاب؛ حیاته و فکره
نویسنده: عبدالله الصالح العثیمین
ناشر: دار العلوم، الریاض المملکة العربیه السعودیه
تدوین: سیدلیاقتعلی کاظمی
این کتاب مشتمل بر یک مقدمه و پنج فصل است:.متن بعدی را در ادامه مطلب دنبال کنید 
ادامه مطلب
آداب الصلاة 
السید حسن نصرالله
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
 
 دروس فی السیر والسلوک
 21/ذو القعدة/1428
 حفظ الملف
ــــــــــــــــــــــ
آداب الصلاة  بصوت  الشيخ حسین کورانی (قده) 
ــــــــــــــــــــــ
اداب التکبیر وال
اذعان سیوطی به تواتر احادیث خروج مهدی علیه السلام
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر.
و احادیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است.
العرف الوردی باخبار المهدی، تالیف سیوطی، صفحه ۳، چاپ دار الکتب العلمیة

جایگاه سیوطی در بین اهل سنت عمری:
٤٦١- عب
 
مجلس سوگواری و عزاداری سالگرد شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در دهه اول محرم الحرام در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز برگزار می گردد.
سخنران: خطیب ارجمند حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید ساری
همچنین در این مراسم طبق رسم هرساله، آیت الله کعبی که میزبان این مجلس حسینی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام به تولیت خود هستند، هر شب راس ساعت ده بیاناتی خواهند داشت. حاج ماجد نصری از مداحان این مراس
ستقام مجالس حسینیة مرکز الامام الحسین علیه السلام من قِبَلِ مؤسسها،
آیة الله الشيخ عباس الکعبی الرمضانیة  من یوم الاثنین، لیلة ۱ رمضان ۱۴۴۰ 
الساعة: ١٠:٣٠ مساءا
مع فضیلة الشيخ قاضی نواصری
العنوان: الأهواز، حى لشکرآباد، شارع علوی الرئیسی، حسینیة مرکز الامام الحسین علیه السلام العلمی الثقافی
بسم الله الرحمن الرحیم *شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ
الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ*
به اطل
پل شکسته
کتاب پل شکسته» داستان زندگی‌ دختر نوجوانی است به نام جینی. جینی شانزده ساله است و با پدرش زندگی می‌کند. جینی هرگز مادرش را ندیده است و تنها می‌داند که او نقاش و اهل هاییتی بوده و پس از تولد جینی از دنیا رفته است.
جینی در دهکده کوچکی در و زندگی می‌کند و به سبب رنگ پوستش و دورگه بودنش گه‌گاه از سوی گروه هم‌سالانش آزار می‌بیند. جینی عشق به هنر و نقاشی را از مادر به ارث برده است و این عشق به او انگیزه‌ای می‌دهد برای زندگی و چراغ راه
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشيخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد

10
نبذة تاریخیة عن أرسطو

11
انج
نشیدة جمیلة فی مقام النبی إبراهیم الخلیل علیه السلام بصوت رائع الشيخ العفاسی(حفظه الله تعالی)
الکلمات:
هو الخلیل وفى لربه وأبلى
بلا إلا إلا إلهه أهَّل
لكعبة بناها وملة بداها
علی نبینا وعلیه الله صلی
بعزمه تحدی بصبره تحلی
وحین خاض نارا ثباته تجلی
وكان أمةً وحده هدىً وفضلا
مقامه كریمٌ مقامه مُصلی
موحداً یلبی أسلمت أنت ربی
زد نظرتی یقیناً لیطمئن قلبی
أعظِم به ضیاءا أباً یسمو إبتلاءا
رأى أبنه ذبیحاً وللجبین تله
فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٧- أنبأنی الشيخ كمال الدین علیّ بن محمد بن محمد بن محمد بن وضّاح الشهربانی، أنبأنا مؤرخ بغداد الإمام محبّ الدین محمد بن محمود بن الحسین بن النجار إجازة، قال: أنبأنا الإمام أبو الفتوح ناصر بن أبی المكارم المطرّزی إجازة، أنبأنا الإمام أخطب خوارزم أبو المؤیّد الموفّق بن أحمد المكی، ثم الخوارزمی، قال: أخبرنی الشيخ ااهد الحافظ أبو الحس
عنوان : نشست گفت و گویی درباره منصوب کردن امام مهدی (ع)
موضوع : بررسی موضوعی خلافت و وصایت امام مهدی
ارائه شده در : دانشکده عالی پژوهش‌های دینی و زبان‌شناسی
کارشناسان : 1- د. عبد الرزاق هاشم / مدیر الندوة 2- د. علاء السالم 3- د. زکی الصبیحاوی 4- الاستاذ الشيخ أحمد الحلی
تاریخ : 8 ربیع الاول 1438 المصادف: 8 / 12 / 2016
لینک‌های دریافت : pdf farsi + video
عنوان بحث : وصیت شب وفات رسول اکرم
موضوع : جایگاه حقیقی وصیت رسول خدا (ص) در دین الهی
منبع : معهد الدراسات العلیا الدینیة واللغویة - IHELRS
کارشناسان : 1- د. عبد الرزاق هاشم / مدیر الندوة 2- د. علاء السالم 3- د. عبد العالی المنصوری 4- د. زکی الصبیحاوی 5- الشيخ صادق المحمدی
تاریخ : 26 صفر 1438 الموافق 26 / 11 / 2016
زمان اجراء : 1:29:00 دقیقه 
تعداد صفحات به فارسی : 37
لینک‌های دریافت : pdf farsi + video
فتنه سخت‌تر از دجال
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۴- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى اَلْمُتَوَكِّلُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ اَلْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا ع یَقُولُ إِنَّ مِمَّنْ یَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَیْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ یَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِیَائِنَا إِنَّ
نوحه بصوت جمیل الشيخ فرحان السلامی فی محرم
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



مدت زمان: 59 ثانیه
یک شاهزاده، سردبیر یک رومه سعودی و ده‌ها هموطنش با ابراز خرسندی از آشوب برخی در ایران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تهدید ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند.
تهران و چند استان دیگر در ایران، از جمعه شب گذشته شاهد اعتراض شماری از مردم به تصمیم دولت در خصوص افزایش بهای بنزین بود.
در حاشیه این اعتراضات، عناصر خرابکار اقدام به اغتشاش، تخریب،‌ آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی کرده‌اند و تا کنون دهها بانک و ساختمان
عنوان : دیدار با شیخ ناظم عقیلی در روم فارسی پالتاک
موضوع : نصایح و مواضعی از طرف نماینده سید احمدالحسن (ع) در مکتب نجف اشرف به انصار امام مهدی (ع)
تاریخ گفتگو : عید غدیر سال 1437 ه.ق مصادف با 1395 شمسی
مجری : الشيخ ناظم العقیلی Sheikh Nadem Aloqaili
نسخه : pdf + html
زبان : ترجمه فارسی
تعداد صفحات : 27
حجم : 7.81 MB
لینک دانلود: pdf + html
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19
مور بیچاره هوس کرد که د رکعبه رسد 
دست در پای کبوتر زد و ناگاه رسید 
شیخ ابوسعید ابو الخیر می فرماید : 
.نیکوترین لباسی که بنده پوشد ، لباس تواضع است 
.آنجا که اثری از انوار حقیقت کشف گردد ، آنجا نه ولوله بود ، نه دمدمه و نه تغییر و نه تلون . 
. از شیخ پرسیدند که : 
ای شیخ ؛ او را کجا جوئیم ؟ 
شیخ گفت : 
کجاش جستی که نیافتی ؟ اگر قدمی به صدق در راه طلب نهی د رهر چه بنگری او را بینی .
. شیخ ابوسعید گفت : 
به عدد هر ذره ای از موجودات راهی است به حق ، اما هیچ
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3


4


5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4


5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2
تاریخ الفلسفة فی اوربا الدرس 2

3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
فضیلة الشيخ الدکتور جمیل حلیم الحسینی حفظه الله تعالى
الحسین رضی الله عنه حبیب أهل السنة والجماعة أهل السنة والجماعة لا علاقة لهم بقتل الحسین
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



دریافت
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2
تاریخ الفلسفة فی اوربا الدرس 2

3
مراجعة الدرس 1و2

4
الدرس 3و4

5
الدرس 5و6

6
الدرس من 7 الى 10

7
مراجعة قسم تاریخ الفلسفة 

8
من الدرس 11 الى منتصف الدرس 14

9
من الدرس 14 الى 17 

10
من الدرس 17 الى 19

11
الد
[مقدمة المؤلف‌] (2)
1‌-‌ باب‌ ‌فی‌ فضل‌ العالم‌ و المتعلم‌ (8)
2‌-‌ باب‌ ‌فی‌ فضل‌ القرآن‌ (13)
3‌-‌ باب‌ ‌فی‌ الثقلین‌ (19)
4‌-‌ باب‌ ‌فی‌ ‌أن‌ ‌ما ‌من‌ شی‌ء یحتاج‌ إلیه‌ العباد1» ‌إلا‌ و ‌هو‌ ‌فی‌ القرآن‌، و ‌فیه‌ تبیان‌ ‌کل‌ شی‌ء (29)
5‌-‌ باب‌ ‌فی‌ ‌أن‌ القرآن‌ ‌لم‌ یجمعه‌ ‌کما‌ أنزل‌ ‌إلا‌ الأئمة (‌علیهم‌ ‌السلام‌)، و عندهم‌ تأویله‌ (32)
6‌-‌ باب‌ ‌فی‌ النهی‌ ‌عن‌ تفسیر القرآن‌ بالرأی‌، و النهی‌ ‌عن‌ الج
[مقدمة المؤلف‌] (2)
1‌-‌ باب‌ ‌فی‌ فضل‌ العالم‌ و المتعلم‌ (8)
2‌-‌ باب‌ ‌فی‌ فضل‌ القرآن‌ (13)
3‌-‌ باب‌ ‌فی‌ الثقلین‌ (19)
4‌-‌ باب‌ ‌فی‌ ‌أن‌ ‌ما ‌من‌ شی‌ء یحتاج‌ إلیه‌ العباد1» ‌إلا‌ و ‌هو‌ ‌فی‌ القرآن‌، و ‌فیه‌ تبیان‌ ‌کل‌ شی‌ء (29)
5‌-‌ باب‌ ‌فی‌ ‌أن‌ القرآن‌ ‌لم‌ یجمعه‌ ‌کما‌ أنزل‌ ‌إلا‌ الأئمة (‌علیهم‌ ‌السلام‌)، و عندهم‌ تأویله‌ (32)
6‌-‌ باب‌ ‌فی‌ النهی‌ ‌عن‌ تفسیر القرآن‌ بالرأی‌، و النهی‌ ‌عن‌ الج
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری دختری پا به گیتی نهاد که چشم روشنی پدر و مادر بود. امیر المؤمنین سلام الله علیه غرق در شادی و حضرت زهرا سلام الله علیها خرسند از تولد این دختر مطهره بودند. او را زینب نام نهادند که براستی زینت پدر است. خطبه ی معروف آن بانوی جلیله در دربار یزید و از بین بردن شوکت و ابهت امویان، از جمله اقدامات شجاعانه آن حضرت بود و همگی گمان کردند که حضرت علی علیه السلام زنده شده است و در حال سخن است.
فضائل و کرامات بی نظیر آن حضرت
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
اعتقادات مومن واقعی در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۷۱- حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ اَلْعَطَّارُ اَلنَّیْسَابُورِیُّ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَیْبَةَ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى اَلرِّضَا ع مَنْ أَقَرَّ بِتَوْحِیدِ اَللَّهِ وَ نَفَى اَلتَّشْبِیهَ عَنْهُ وَ نَزَّهَهُ عَمَّا لاَ یَلِیقُ ب
.
.
اواخر سال 1397 بود. استاد دینانی در دانشگاه با ورودی های سال 91 کلاس هستی شناسی داشتند. اواخر ترم چند جلسه ای توفیق شد با چند تن از رفقا در کلاس ایشان شرکت کنیم. ویژگی های مثبت کلاس را بخواهم بگویم، به گمانم ملال آور شود لذا علی الحساب این قسمت را فاکتور می گیرم. مطلب مهمی که قصد دارم بیان کنم بعد از کلاس اتفاق افتاد. به سمت ماشینی که بنا بود ایشان را برساند، می رفتیم. سوالی کردم که یادم نیست چه بود. اما در ضمن جواب، استاد چیزی فرمودند که تا لحظه ی
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2
تاریخ الفلسفة فی اوربا الدرس 2

3
مراجعة الدرس 1و2

4
الدرس 3و4

5
الدرس 5و6

6
الدرس من 7 الى 10

7
مراجعة قسم تاریخ الفلسفة 

8
من الدرس 11 الى منتصف الدرس 14

9
من الدرس 14 الى 17 

10
من الدرس 17 الى 19

11
الد
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3
المبدأ الموضوعی الثانی: للانسان غایة نهائیة 

4
الغایة النهائیة فی القرآن: السعادة و الفلاح، السعادة و اللذة ، الفوز و الفلاح

5
المبدأ الموضوعی الثالث: دور سعی الانسان فی الوصول إلى الغایة

6
إشكالات و ردود

7
خصائص المفاهیم ال
1. أخْبَرَنَا الْبَرْقَانِیُّ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا الْقَاسِمِ الآبَنْدُونِیَّ، یَقُولُ: قَرَأْتُ عَلَى أَحْمَدَ بْنِ طَاهِرِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ إِسْحَاقَ أَبِی الْحَسَنِ الْبَغْدَادِیِّ بِهَا حَدَّثَکُمْ بِشْرُ بْنُ مَطَرٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ، قَالَ: ابْتَاعَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ مِنْ رَجُلٍ فَمَاکَسَهُ، فَقُلْتُ: تُمَاکِسُ وَأَنْتَ ابْنُ عَمِّ رَسُولِ الله فَقَالَ: حَدَّثَنِی أَبِی، عَ
https://www.instagram.com/cnhamid.ir
www.CnHamid.ir
ابوسعید ابوالخیر از مشهورترین عرفا و پیران طریقت است که گفته ها و مجالس او فیض بخش مریدان وی و پویندگان طریقت در همه ی ادوار بوده است. محمد بن منور از نوادگان بوسعید کتابی در شرح احوال و اقوال نیای خویش مدون ساخته که به اسرار التوحید فی مقامات الشيخ ابی سعید، مشهور است. این کتاب از متون فارسی ارزشمند نیمه ی دوم قرن ششم هجری است که هم از جهت نثر فارسی و هم محتوای عرفانی آن حائز اهمیت است.
حکایات:
* گفته اند که پدر شیخ
بررسی اسناد زیارت عاشورا
استحباب
خواندن زیارت عاشورا ، از مسائلی است که تمامی علمای شیعه در طول تاریخ بر آن
اتفاق داشته‌ و حتی و بر خواندن روزانه آن اصرار نموده‌اند که این بهترین شاهد و
دلیل بر صحت إسناد آن به معصوم علیه السلام است.
مصدر
اصلی این زیارت نامه ، دو کتاب معتبر ؛ یعنی کامل ایارات تألیف جعفر بن محمد بن
قولویه قمی  و
مصباح المتهجد شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیهما است.
اسناد شیخ طوسی در المصباح
المتهجد
سند اول :
قال
صالح بن عقبة و
بررسی اسناد زیارت عاشورا
استحباب
خواندن زیارت عاشورا ، از مسائلی است که تمامی علمای شیعه در طول تاریخ بر آن
اتفاق داشته‌ و حتی و بر خواندن روزانه آن اصرار نموده‌اند که این بهترین شاهد و
دلیل بر صحت إسناد آن به معصوم علیه السلام است.
مصدر
اصلی این زیارت نامه ، دو کتاب معتبر ؛ یعنی کامل ایارات تألیف جعفر بن محمد بن
قولویه قمی  و
مصباح المتهجد شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیهما است.


اسناد شیخ طوسی در المصباح
المتهجد
سند اول :
قال
صالح بن عقبة
حدیث عرضه دین توسط جناب عبد العظیم حسنی علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عِمْرَانَ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ عَنْ عَبْدِ اَلْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحَسَنِیِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى سَیِّدِی عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ اَلصَّادِقِ ع فَلَمَّا أَبْصَرَنِی قَالَ لِی مَرْحَباً بِكَ یَا أَبَا اَلْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِیُّنَا حَقّاً قَالَ فَ
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- اگر خلفای راشدین درزمان شهادت امام حسین علیه السلام انعظمت هستی ومحبوب خاص الهی بودند حتما در عزاداری ان عظمت هستی   صلواته اللهعلیه اله والسلم شرکت میکردند جز وهابیت عنود ونادان وجاهل ومنافق  ازخدابی خبر بحرین به مقداری از اخبار بحرین توجه کنید وبیشتر ومفصلتر  به سایت shiawaves.com ‘”  مراجعه کنید-مقامات بحرین همچنان به ایجاد محدودیت علیه شیعیان این کشور و برگزاری مناسک مذهبی آنها ادامه می دهند. 
به
 
 
سلامیک نفر هست که اهل دین و اهل بیت نبوده ولی اربعین کربلا رفته و تصمیم گرفته به سمت تقوا حرکت کنهمیخواستم ازتون کمک بگیرم از کجا شروع کنم به صحبت باهاش و چیارو بگم که بتونه موفق باشه و بیاد به این سمتشخص مورد نظر دختر است و محجبه هم نیست و میگه از پوششم راضیم.
پرسشگر گرامی ، مهمترین چیزهایی که در ابتدا لازم است با ایشان صحبت کنید تا نهادینه شود. اول نماز است و دوم معرفت و محبت ائمه اطهار است. و سوم حجاب است. ابتدا سعی کنید نمازخوان شود و اهم
جلسه پنجاه و نهم (سه‌شنبه، 98.10.10)                                بسمه تعالی
الخامس خیار التأخیر، ص217
قسم پنجم: خیار تأخیر
چهارمین قسم از اقسام هفت‌گانه خیار که مرحوم شیخ انصاری در مکاسب کتاب الخیارات مورد بررسی قرار می‌دهند خیار تأخیر است.
مباحث خیار تأخیر را در دو مرحله تبیین می‌فرمایند: 1. بیان موضوع، أدله و شرائط خیار تأخیر. 2. بیان چهار مسأله
مرحله اول: بیان موضوع، أدله و شرائط خیار تأخیر
در این مرحله به بررسی سه مطلب می‌پردازند:
مطلب
غزل شمارهٔ ۲۶۴                    لــــی حــــبــــیـــب حـــبـــه یـــشـــوی الـــحـــشـــا          لـــو یـــشـــا یـــمــشــی عــلــی عــیــنــی مــشــا          روز آن بــــاشــــد کــــه روزیــــم او بــــود          ای خــــــوشــــــا آن روز و روزی ای خــــــوشـــــا          آن چه باشد کو کند کان نیست خوش          قـــد رضـــیـــنـــا یـــفـــعـــل الـــلـــه مــا یــشــا          خــــــار او ســــــرمـــــایـ
فتنه ها:

(عن الملاحم والفتن ص 129؛ ویوم الخلاص ص 577):
قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (یوشک أن تتداعی علیکم الأمم تداعی
الأکلة على قصعتها وأنتم کثیر ولکنَّکم غثاء کغثاء السیل. ولینزعنَّ الله من صدور
عدوّکم المهابة منکم ولیقذفنَّ فی قلوبکم الوهن من حبّ الدنیا وکراهیة الموت).
رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: انتظار می رود که هجوم آورند بر شما
امتهای دیگر مانند هجوم آوردن خورندگان گرسنه بر ظرف غذا. در حالی که شما از لحاظ
ناصری، در سال ۱۳۱۱ق. این روستا را به نام چاه مبارک و در ردیف توابع بلوک مالکی ثبت کرده و به اختصار می گوید: چاه مبارک: ۴ فرسخ میانه جنوب و مشرق عسلویه است.»
جان گوردیمر لوریمر، سرکنسول بریتانیای کبیر در بوشهر، در سال های ۱۹۱۳-۱۹۱۴م. در باره آن می نویسد:
نام روستا: چاه مبارک؛ جایگاه: ۱۶ میل شمال غربی گابندی و کناره شمالی دره گابندی و به همین مسافت جنوب نابند؛ خانه ها، درآمدها: ۲۳۰ خانه. دارای ۸ اسب، ۲۰ شتر، ۱۶۰ الاغ، ۲۵۰ گاو، ۱۵۰۰ گوسفند، ۴۲۰۰۰ ب
سنائی غزنوی (قرن 5 و 6) مانند بیشتر مردم مشرق‌زمین به مذهب حنفی گرایش داشته
است. یکی از قصائدِ دیوان او به شرح داستان مناظره‌ی ابوحنیفه با ملحد دهری
پرداخته است. خلاصه این داستان چنین است:

روزی ملحدی نزد خلیفه بغداد آمده و بر انکار خدا و معاد و دین، مغالطاتی می‌کند.
خلیفه از پاسخ درمانده می‌شود و ابوحنیفه را فرامی‌خواند. ابوحنیفه به فرستاده‌ی
خلیفه می‌گوید: پس از نماز خواهم آمد. تا نماز عشاء از او خبری نمی‌شود. تأخیر او
گستاخی ملحد و پریشا
گردآوری اسناد عالی -یعنی سلسله‌سندهایی که به نسبت، کوتاه‌تر بوده و با حلقه‌های کمتری به صاحب حدیث می‌رسد- چه در میان اهل سنّت و چه در میان شیعه مورد توجّه بوده است. در میان شیعه، دستِ کم 8 کتاب با عنوان قرب الاسناد» تألیف شده است. (نک: ثلاثیات الکافی و قرب الاسناد، ص23، امین ترمس العاملی، دارالحدیث الثقافیة) که یکی از آن‌ها متعلّق به علی بن الحسین بن موسی بن بابویه قمی، پدرِ شیخ صدوق است. (رجال النجاشی، ص261- فهرست الطوسی، ص274- معالم العلماء،
گردآوری اسناد عالی -یعنی سلسله‌سندهایی که به نسبت، کوتاه‌تر بوده و با حلقه‌های کمتری به صاحب حدیث می‌رسد- چه در میان اهل سنّت و چه در میان شیعه مورد توجّه بوده است. در میان شیعه، دستِ کم 8 کتاب با عنوان قرب الاسناد» تألیف شده است. (نک: ثلاثیات الکافی و قرب الاسناد، ص23، امین ترمس العاملی، دارالحدیث الثقافیة) که یکی از آن‌ها متعلّق به علی بن الحسین بن موسی بن بابویه قمی، پدرِ شیخ صدوق است. (رجال النجاشی، ص261- فهرست الطوسی، ص274- معالم العلماء،
عکس آقای خامنه ای

تبلیغات

آخرین مطالب